Denník N

Mami, toto chcem

Poznáte to, idete do obchodu a dieťa Vás ťahá úplne iným smerom. A práve chce xxy bábiku do zbierky. A vy mu opakujete: Ale už takú máš. Ale dieťa to vidí inak.

Pred nejakým časom som bola v hračkárstve. Moja dcéra si tam vybrala voňavku , ale keby jednu. Tri dokonca. A tie isté. Keď sa otočila tak som ich vyložila do regála a jednu jej teda zobrala. Odvtedy , keď chcem radšej to objednám. Minule som bola v potravinách a nemala som centovky do košíka. Nevedela som dcére vysvetliť, že musíme zobrať menší košík. Tak som ju zobrala na ruky. Ale keď uvidela Veľkonočného zajaca, tak hneď išiel do košíka. Samozrejme, sme zobrali zajaca, ale nebude už na rukách. Pretože to by bolo dosť obtiažne nakupovanie. Dcére sa podarí občas povedať pár slov a medzi nimi je slovo Chcem. Samozrejme že každý rodič zvažuje, čo kúpi a čo deťom dovolí. Sú však deti, ktoré ešte nechápu slovo: Nie. Ako moja dcéra. Neviem, či tomu nerozumie, alebo nechce rozumieť. A učí sa spracovávať hnev , keď na niečo opakujem: Nie. Ľahko sa to povie. Ale keď sa dieťa hodí o zem v strede potravín, alebo na parkovisku a kričí, že sa bojíte, že si pľúca vykričí. A vy sa hanbíte ako pes. Nie je Vám všetko jedno. Vtedy sa aj ja učím spracovávať emócie a byť kľudná. A čakám kým podrastie a pochopí. Teda dúfam.

Teraz najčítanejšie

Linda Rampašeková

Moje meno je Linda. Mám 32 rokov. Žijem na západnom Slovensku.Mám rada šport ako futbal, tennis alebo plávanie. Futbal sledujem často aj v televízii. Mám rada dobré knihy. A aktuálné témy zo života.