Denník N

Marketing je do veľkej miery o skúšaní, testovaní a optimalizácii

práca marketing online

Mnohí podnikatelia majú v praxi nerealistické očakávania od marketingu, ktoré následne prinášajú zbytočné sklamanie a negatívne emócie.

Predtým, ako vstúpi podnikateľ do sveta reklamy a propagácie, je veľmi dôležité pragmaticky si nastaviť svoje očakávania od marketingu s pochopením toho, že každý, a to aj ten najkvalitnejší marketing, je do veľkej miery o skúšaní, testovaní a optimalizácii opatrení, krokov a riešení, ktoré fungujú.

Marketingoví pionieri

Marketing je do veľkej miery o kreativite a hľadaní nových netradičných riešení, ktoré však treba v praxi otestovať. Pri každej kampani sú profesionáli v tejto oblasti svojím spôsobom priekopníci, ktorí sa ako pionieri vydávajú na nové dobrodružstvá. V kapse majú pritom určitý plán a so sebou zabalené to, o čom si myslia, že budú najviac potrebovať, realita však môže odhaliť priniesť aj úplne iné a nečakané skúsenosti. Rovnaké sa uplatňuje aj v oblasti marketingu a preto je dôležité, aby si aj klienti uvedomili, že svojím spôsobom je to neustále pole neorané.

Digitálna agentúra a služby na mieru

Aj pri najväčšom úsilí sa môže stať, že navrhované marketingové riešenia sa v praxi neosvedčia alebo prinášajú len čiastočné výsledky. Žiadna seriózna spoločnosť tak nemôže podnikateľovi so 100-percentnom istotou garantovať, že navrhovaný marketingový plán, riešenia a ciele budú naplnené tak, ako boli nastavené. Mediálne a online prostredie sa mení vysokou rýchlosťou a viac, ako inde tu platí, že to, čo bolo ešte pred pár mesiacmi považované za efektívny marketingový nástroj, je dnes už zastarané, prípadne to neprináša požadovaný efekt.

timova strategia na digitalny marketing

TIP: 

Digitálna agentúra Lighthouse Media Solutions pôsobí už 8 rokov v oblasti digitálneho marketingu, čo je samo o sebe úspešným predpokladom pre získanie mnohých praktických skúseností. Aj napriek tomu vám však profesionáli z tejto firmy povedia, že každý projekt je unikátnom a originálom ušitým na mieru danému klientovi v danom čase a danými možnosťami a každý sa pritom tvorí aj s určitou dávkou nepredvídateľnosti budúcich výsledkov. 


Foto: elements.envato.com

Teraz najčítanejšie