Denník N

Liečivý zvuk

Zvuk fascinoval ľudí už behom stáročiami. Objavovali zvuk. Behom času sa zistilo, že zvuk môže liečiť.

Je dokázané, že zvuk môže aj liečiť, alebo ukľudňovať. V dnešnej dobe máme na výber z viacerých možností. Napríklad si môžeme pustiť meditačnú nahrávku. Na internete ich nájdeme viac než dosť a sú na rôzne účely. Či už cvičíte, alebo jogujete. Záleží na tom aj, čo cvičíte. Inú hudbu si pustíme, keď posilujeme, inú keď beháme a po iných nahrávkach siahneme, keď meditujeme. Existujú aj iné techniky, nielen si pustiť hudbu. Môžeme hrať na nejaký hudobný nástroj a môže to kladne na nás pôsobiť. Alebo aj zvuk z tzv. tibetských mís môže ukľudniť pri meditácii.

Ja osobne som si zaobstarala jednu menšiu tibetskú misku a sama na sebe cítim zmiernenie stresu. Občas si napríklad zahrám aj na gitaru . Tiež ma to vie ukľudniť.Takto to robím ja, ale každý ma svoju cestu.

Či už tak alebo onak. Bez hudby a zvukov si náš život predstaviť určite nevieme.

Teraz najčítanejšie