Denník N

Ani ja na Slovensku nechcem amerických vojakov a ukrajinských utečencov

Zbohom na Kyjivskej stanici (Foto: AP Photo/Emilio Morenatti)
Zbohom na Kyjivskej stanici (Foto: AP Photo/Emilio Morenatti)

Že to znie ako slogan ĽSNS, Smeru, SNS alebo Republiky do najbližších volieb? Ale prosím vás, taký názor by sme mali mať všetci.

Aj keď to na prvý pohľad znie ako niečo, v čom sa s fašistami, komunistami a populistami zhodneme, je to presne naopak.

Je pravda, že na Slovensku nechcem amerických vojakov. Nechcem, aby u nás boli jednotky NATO. V úplne najideálnejšom prípade nechcem, aby boli na Slovensku akíkoľvek vojaci. Ani tí slovenskí.

Veľmi rád by som žil vo svete, kde netreba vojakov. Kde sme k sebe všetci dobrí a nemusíme sa báť o svoju bezpečnosť.

No to bohužiaľ nejde, pokiaľ nielen Ukrajinu, ale aj nás ostatných neprestane ohrozovať Rusko, prípadne po prehre Ruska aj niekto iný. Preto aj keď ich tu nechcem, som veľmi rád, že ako slovenskí vojaci, tak vojaci zo všetkých členských krajín NATO dohliadajú na moju bezpečnosť.

Jednotky NATO na cvičení (Foto: Instagram NATO)
Jednotky NATO na cvičení (Foto: Instagram NATO)

Je pravda, že na Slovensku nechcem ukrajinských utečencov. Neprajem si u nás utečencov zo Sýrie, z Afganistanu, zo Sudánu ani z Etiópie. Nechcem na Slovensku žiadnych utečencov.

Prečo by som ich tu mal chcieť? Keď sú to utečenci, tak im prajem, aby sa dôvod, pre ktorý zo svojej krajiny museli utiecť, čo najskôr vyriešil, a oni sa mohli bezpečne vrátiť do svojich domovov (ak ešte nejaké majú). A kým to nie je možné, rád urobím všetko pre to, aby sa im na Slovensku žilo dobre.

No a v tom je ten rozdiel medzi mnou a ĽSNS, Smerom, SNS a Republikou. Ja si úprimne prajem svet bez vojny. Oni naopak vojnu potrebujú, pretože na strachu (a nenávisti) si môžu postaviť svoju predvolebnú kampaň.

Spomeňte si na to najbližšie, keď sa bude Uhrík alebo Blaha kdesi na Hlavných správach rozkrikovať, že oni chcú mier a za vojnu môže zlý Západ.

Teraz najčítanejšie

Tomáš Paulďuro

Som nahnevaný občan Slovenskej republiky, pretože aj keď som sa zúčastnil protestov Za slušné Slovensko, do dnešného dňa mi neprišli od Sorosa žiadne peniaze. Okrem iného som spoluzakladateľ občianskeho združenia Vivat Vero, ktoré sa snaží spraviť zo Slovenska lepšie miesto. Naším prvým projektom je Antivýtrus, rozšírenie do webového prehliadača, ktoré užívateľa chráni pred konšpiračným a zavádzajúcim obsahom.