Aj oblasť e-commerce občas potrebuje poriadne upratovanie

Posledné roky pravidelne prinášali medzi podnikateľmi zvýšený záujem o online podnikanie, pričom veľký počet podnikateľov sa rozhodlo pre túto voľbu najmä počas pandémie. Niektorí z nich vo svojom podnikaní pokračujú dodnes, iní v týchto snahách po odznení pandémie poľavili. Trendy v tejto oblasti sa rýchlo menia a odrážajú tak rýchlo sa meniace preferencie zákazníkov. Preto je dôležité pravidelne sledovať svoje e-commerce a občas urobiť aj audit v online obchode.
E-commerce audit odhalí aktuálny stav digitálnej stopy
Tak, ako firmy pravidelne prehodnocujú a na novo nastavujú svoje interné korporátne procesy, tak to isté je potrebné robiť aj pri e-commerce podnikaní. Vhodným nástrojom je pritom audit e-commerce, ktorý odhalí aktuálny stav digitálnej stopy daného internetového biznisu a technického riešenia, pričom slúži ako podklad pre optimalizáciu procesov do budúcnosti. Výstupom takéhoto „jarného upratovania“ je súbor úloh pre podnikateľa alebo jeho marketingovú agentúru.
TIP:
E-commerce audit sa štandardne realizuje naprieč celou digitálnou stopou, môže byť však vykonaný aj len na konkrétnej časti, ak to tak podnikateľ z nejakého dôvodu takto potrebuje.

Potrebujeme pritom aj Google reklamu?
Mnohí podnikatelia v online priestore boli po počiatočnom ošiale založenia internetového obchodu sklamaní z toho, že nastavené ciele a vízie sa im z rôznych dôvodov nenaplnili. Viacerí si pritom mysleli, že tento typ podnikania sa bude diať nejako „samé od seba“. Je pravda, že počiatočné investície v internetovom podnikaní sú v mnohých prípadoch nižšie, ako pri prevádzke fyzického obchodu, ani to však nemusí byť pravidlom. Zároveň pritom platí, že aj o eshop a web sa treba starať a nejakým spôsobom ho propagovať a dostať ho tak do povedomia zvolenej cieľovej skupiny zákazníkov. Google reklama je jedným z účinných nástrojov, ktoré môžu tomuto cieľu pomôcť, aj jej efektivita a prínos však záleží od konkrétneho podnikania.
TIP:
Ak uvažuje podnikateľ o vstupe do sveta Google reklamy, možno odporučiť, aby sa predtým poradil so skúsenými marketérmi, ktorí spravujú Google Ads, pretože ako je vyššie načrtnuté, ani toto riešenie nemusí byť pre každého efektívne.
Foto: elements.envato.com