Denník N

Revúca uviazla v mentálnom svete Smerohlasu.

Čítali ste článok Dávida Gabera o Čudných praktikách v Rimavskej Sobote?
Revúca ako mesto však môže RS učiť o čudných praktikách.

Možno ste už počuli o Revúcej a budete reagovať,  že je to krásny kraj.

Áno je, ale precítenie zo spoločnosti získate, len keď tu trvalo žijete. Ja tu žijem od narodenia.

Ľudia sú tu buď pomýlení, či  neuvedomelí alebo pokryteckí a alibizujúci čo im nevyhovuje.

V Revúcej sa neriešia nosné spoločenské témy ako očkovanie počas pandémii, kto je na UA zlý. LGBTI nebola téma. Ján Kuciak a Martina tiež nie. Kritika miestnej moci sa odmieta samou spoločnosťou. Uvedomelá občianska spoločnosť neexistuje, riešia sa len chlebové témy, ktoré sú v neutralite so všetkým a sú len pozitívne.

Revúca si však žije svojim spokojným životom, kde sama spoločnosť odstraňuje uvedomelú kritiku.

Tu už prehrávame aj v porovnaní s Rožňavou alebo Rimavskou Sobotou.

Je na to viac príkladov, ale teraz sa stali v tom istom čase  dva vlastne celkom identické dôsledky mocenskej klanovej mentality. S jedným veľkým rozdielom. V RS reaguje občianska spoločnosť uvedomelo a adekvátne, ale v RA sa občianska spoločnosť prikláňa ku klanovej štruktúre, s ktorou je v rovnakom mentálnom svete. /tie iné príklady prebehli rovnako, možno inokedy ich rozpoviem/

V RS vyhodil primátor z práce Tomáša Bálinta.

V RA vyhodil primátor z práce Kristínu Poliakovú.

Máme tu vlastne identickú situáciu. Pracovníčku MsÚ, Kristínu Poliakovú, kynologičku  v mestskom útulku po ročnej pracovnej šikane – mobbing a bossing /lebo kvalifikovane upozorňovala na porušenia zákonov a nesprávnu a nedostatočnú starostlivosť o psy, čím hovorila o zlyhaní mesta/ a pol ročnej pracovnoprávnej šikane – dve upozornenia na porušenie pracovnej disciplíny s možnosťou výpovede /druhá bola tiež rovnako za to, že keď bola u svojho vedúceho, tak nebola na pracovisku/ „vyhodili“ výpoveďou, kvôli organizačným zmenám a nadbytočnosti. Kauza bola na FB dôkladne medializovaná „Zápisky z mŕtveho útulku“, alebo v TV https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/14356/404841

…aj tak to urobili, nemajú hanbu a strach. Lebo nemajú pred kým. Moc majú a spoločnosť  ich neodsudzuje.

Aké sú rozdiely v reakcii spoločnosti medzi RA a RS v takmer  identickej situácii:

Pracovníci mesta:

  • RS – 13 kolegovia z práce sa písomne obrátili na vedúceho pracovníka mesta, že výpoveď je nezmysel.
  • V RA sa však pracovníci mesta obracajú proti Kristíne Poliakovej a podporujú v tomto procese mesto.

 A v občianskej spoločnosti:

  • V RS funguje občianska iniciatíva “Rimavská kaviareň”, ktorá robí aktivity na podporu UA, rieši tému LGBTI, stále pripomína tému Jana a Martiny.
  • V RS sa Iniciatíva sa jasne postavila na podporu pána Bálinta.
  • V Revúcej? No tu funguje OZ Naša Revúca, ktorá odmietla podporiť iniciatívu za útulok. A verejne spochybňujú realitu ohľadom kauzy.
  • Iná občianska komunita, ktorá by riešila spoločenskú problematiku, tu nefunguje. Voľní “Uvedomelci” sa pokrytecky skrývajú a neriešia miestne dianie. Kritika miestnych pomerov je ignorovaná.

V RA sme na konci vo vyspelosti a uvedomelosti spoločnosti aj v rámci SR, sme však hrdí na Revúcu a sme spokojní. Máme vlastný spoločenský Jurský park, ktorý nikto z vás nemôže vidieť. Musíte ho zažiť. Revúca je mentálna diera. Už stredná generácia je stratená. Ich deti chodia po ulici a rozprávajú sa “po..baná Ukrajina”. Revúca si neprešla počas veľkých spoločenských tém uvedomelou rozpravou v občianskej spoločnosti. Revúca sa utvrdila v možnosti myslieť si a žiť v niečom inom ako hovoria odborné alebo politickospoločenské autority.

Nenápadná Revúca je pekná škrupinka so skazeným vnútrom.

Teraz najčítanejšie