Denník N

Milý ujo Pellegrini

Vedeli ste, že učitelia sú zneužívaní pre politické ciele zo strany opozície? Ani ja. Ale pán minister resp. bývalý minister ale aktuálny predseda NRSR ma hneď uviedol na pravú mieru. Rád by som sa poďakoval.

Po tom, ako som si pozrel Váš prejav k pripravovanému štrajku učiteľov, uľahčene som si vydýchol. Ja som sa zľakol, že len pokračuje snaha učiteľov z roku 2012 presvedčiť túto vládu, aby plnila svoje vlastné programové vyhlásenie, či sľuby jej ministra z roku 2013. Ale som už pochopil v skutočnosti to je len špinavá kampaň od zlej zlej opozície, ktorá chce poškodiť vládnu stranu.

V roku 2012 ste mali v programovom vyhlásení vetu: „Vláda sa sústredí na rast úrovne a kvality vzdelávania všetkých občanov s dôrazom na mladú generáciu, na rozvoj a využívanie vedomostného a tvorivého potenciálu so zvýšením požiadaviek na adaptabilitu a odbornú zdatnosť ľudí. Uvedomuje si, že konkurencieschopnosť Slovenska je závislá od konkurencieschopných ľudí, ktorí sú vzdelaní, zruční, tvoriví a adaptabilní.“ Ale potom som si uvedomil, čo ste Vy mali vtedy spoločné s nejakým školstvom? Však Vy ste vtedy boli štátnym tajomníkom na financiách! A to bolo potom ako ste preskúmavali rozhodnutia Náročného bezpečnostného úradu, boli ste Digitálnym lídrom pre SR a predtým ešte tuším dačo s Poštou a telekomunikáciami. Až potom ste boli skoro 5 mesiacov Ministrom školstva (inak prečo tak málo, nepáčilo sa?) A teraz ste Predsedom NRSR. A to všetko za štyri roky. Rád by som Vám zablahoželal. Vy ste veľmi šikovný, až by som povedal, všetkého schopný? Aj poviete čokoľvek?

Z Vášho prejavu som si toho veľa nezapamätal, ale to vôbec nebolo preto, že ste vlastne nič nepovedal. Som presvedčený, že zazneli všetky kľúčové posolstvá približne v správnom poradí, tak ako sa dohodlo s oddelením komunikácie. Pôsobili ste sympaticky a dôveryhodne, aj keď občas ste zaváhali ako by ste neverili tomu čo hovoríte. Ale s tým si nerobte hlavu, ja občas tiež neverím tomu, čo sa tu deje. No nič. Hlavné sú kľúčové slová: v spojitosti s vládnou stranou si pamätám „rokovania s relevantnými partnermi“, „odbornosť“, „skutočné riešenia“ a tiež „zodpovednosť“. A že všetky veci Vám dávajú za pravdu. A tiež dačo s marketingovou príručkou. Tú asi poznáte dobre, keď ste z nej citovali. Dobrou radou pre marketing je aj toto: „keď sa chcete niečomu čo najmenej venovať, veľa o tom hovorte“. Alebo:  keď chcete dať niekam menej peňazí, hovorte, že je to veľká priorita a potom tomu znížte rozpočet. Aj dva roky po sebe, nech jasné, aká veľká je to priorita“. Ale tieto veci určite poznáte, veď ste šikovný. Jaj no a k tomu prejavu, k triednemu nepriateľovi… teda vlastne pardon… k opozícii som si zapamätal „politikárčenie“, „snaha poškodiť vládnu stranu“, „zneužívanie učiteľov“ „vydieranie“. No fuj.

Inak – spomínali ste ôsme miesto kandidátky Obyčajných ľudí. Videli ste druhé miesto? Totálny šok. Alan Suchánek! Veď to je ten, čo „odhalil“ kauzu CT. To je asi tiež len dáka špinavá kampaň opozície, takto zneužívať (inak celkom užitočné) zdravotnícke prístroje. Mali by ste k tomu hodiť dáku tlačovku. Jaj síce… ministrom zdravotníctva ste ešte neboli… Nevadí, možno po voľbách. Keď dostanete tú dôveru, či čo to chcete od občanov.

Ešte sa mi zdá, že v tom prejave ste nechceli hovoriť o číslach, lebo Vy ste tam všetci zodpovední a potom ste povedali dáke super čísla. Riadne ste im dali! Lebo však to ste pritom ani nesľubovali Vy, ale pán Čaplovič (to je ten, čo bol ministrom Školstva pred Vami). Ten povedal, že do roku 2016 budú platy učiteľov na 1.2-násobku priemernej mzdy. A pán Draxler (to je ten, čo sa stal ministrom Školstva po Vás a je zatiaľ len tretím ministrom školstva v tomto volebnom období) povedal, že sú na úrovni 1.16-násobku priemernej mzdy. To síce nie je pravda, pretože v skutočnosti sú na úrovni 1.09-násobku priemernej mzdy. Čo už. Ale zároveň povedal, že učitelia prišli neskoro, lebo návrh rozpočtu je hotový a platy sa už nebudú dať upravovať. A teraz ma napadá, že ste v prejave často používali slovo „dialóg“. Toto je ono? Už rozumiem.

No nič, aj ja som si dal rokovanie so všetkými relevantnými partnermi (hlavne so zdravým rozumom) a dospel som k záveru, že vo voľbách ste mojou prioritou. Fakt. Všetko dobré a veľa skutočných riešení, dialógov a partnerov. Hlavne tých relevantných či akých to máte radi.

P.S.: Za ilustráciu ďakujem majstrovi Shootymu.

Teraz najčítanejšie