Denník N

Môžte mi to prosím zopakovať ?

O alkohole, plyne, kokse a Dobšinskom

Prosim, povedzte mi to celé ešte raz. A podľa možnosti trochu pomalšie. Pri vysvetľovaní si pokojne myslite o mne že som úplný debil.A prosím dávajte dôraz na detaily, možno tam mi to celé uniká. ..Ja som to na prvé počutie totiž vôbec nepochopil.

Tak teda…ako to je s tým šoférovaním a pitím ? Chápem správne, že keď šoférujem opitý, no nespôsobím žiadnu dopravnú nehodu, a fakt, že mám alkohol v žalúdku a v krvi, zistí bežná cestná kontrola dychovou skúškou, tak v tomto prípade idem okamžite niekde za mreže, kde ma ihneď odsúdi sudca v takom tom rýchlom konaní ? A pochopil som správne aj to, že keď šoférujem opitý a nabúram do jedného či viacerých áut, tak žiadne mreže nehrozia, lebo lekár ma musí najprv zobrať do nemocnice, aby sa uistil, že som si pri tých nárazoch neublížil ?

Ďalšia otázka…Viem, Že na Slovensku toho plynu a ropy nie je veľa. Chápem správne, že práve preto si Slovensko zobralo príklad v otázke prerozdeľovania peňazí z plynu podľa Dubajského vzoru, kde toho plynu tiež mnoho nie je ? Dobre tomu rozumiem, že tie domácnosti, čo sú natoľko bohaté, že majú do domu zavedenú plynovú prípojku budú z toho plynu teraz dostávať aj peniaze ? A chápem dobre, že tí, čo na plyn nemajú a čo kúria drevom, uhlím a koksom nedostanú nič ?

Á propos koks…no to s tým cukrárom ma teda riadne natrápilo, než som pochopil, že ranné vysielanie televízii v tejto krajine pozerajú len agenti z protidrogového, čo dokážu ihneď na prvý polsekundový pohľad rozoznať, že na rozdiel od Deppa, Travoltu, Di Capria, či Wahlberga čo vo filmoch len fingovali narábanie s drogami ,si istý cukrár Herko doniesol skutočnú drogu a dokonca pred nič netušiacim meteorologickým doyenom sa ju hodlal aj konzumovať v priamom rannom vysielaní. Že je to tak ?

Posledná otázka smeruje k tomu pripravovanému povstaniu učiteľov….Myslím že tu správne odznela otázka, čo môžu urobiť učitelia pre štát. Čo môžu ponúknuť štátu, iné ako učenie detí prvotnej a sekundárnej gramotnosti ? No čo môžu urobiť pre štát, iné ako učenie matematiky, fyziky, slovenčiny, angličtiny, geografie, používanie vreckoviek, používanie príborov a v niektorých prípadoch splachovacích záchodov ?? Fakt by sa mali nad sebou zamyslieť. Myslím že toto som ako jediné pochopil aj ja na prvé počutie. Jediné čo sa od nich očakáva je predsa výchova presvedčených budúcich voličov štátostrany . A na to ozaj stačí pár stoviek mesačne a knižka Dobšinského rozprávok.

Teraz najčítanejšie