Denník N

Buďme radi, že tú možnosť máme

Narodil som sa v roku 1987, takže keď prebiehala nežná revolúcia, mal som dva roky. Razantne sa staviam proti totalitným režimom a dosť často počúvam názory, že som to nezažil a preto by som sa k tomu nemal vyjadrovať. Alebo že mám skreslený názor, že neviem, aké to bolo. Na toto zvyknem dotyčnému (ktorý je odo mňa väčšinou tak o 20 rokov starší) položiť otázku, či on nemá právo kritizovať Hitlerov režim, keďže ho nezažil.

Prosím vás, toto čo je za hlúposť degradovať názory ľudí, ktorí s danou vecou nemajú osobnú skúsenosť? To by väčšina ľudí nemala mať žiaden názor na heroín alebo na vraždu. Keďže som podnikateľ, tak si bytostne uvedomujem, že v totalitnom režime by som nemohol robiť to, čo teraz robím. A keďže si vážim slobodu nadovšetko, viem s čím mám a nemám súhlasiť.

Prosím, rešpektujte názory mladých ľudí. Aj omnoho mladších ako som ja, lebo aj oni si vedia spraviť jasné názory. Ja rešpektujem to, že ľudia, čo si prežili totalitný režim, ho budú vidieť vždy inak ako my. A mnohí sa mali zrejme aj lepšie ako dnes. Alebo tomu aspoň veria. Neboli zvyknutí na slobodu, a tá nie je zadarmo. Treba o ňu bojovať aj dnes, ale buďme radi, že tú možnosť máme.

Teraz najčítanejšie