Smerovanie bankového sektora
Ako konkurencia medzi bankami rastie a finančný trh sa vyvíja tak je veľmi pravdepodobné, že za 5-7 rokov banky budú ponúkať veľmi podobné produkty, či už cenovo, službami s najmodernejšími technológiami a internet bankingom, úrokovými sadzbami.
V čom sa budú odlišovať? Ako budú lákať konkurenčných zákazníkov?
V bežných veciach to bude určite o maketingu a brandingu. Verím, že už minimum vecí budeme musieť riešiť osobne, tým sa zredukujú pobočky, hotovostný styk sa takisto obmedzí. Už dnes v severských krajinám napr. vo Švédsku sa používa hotovosť už len asi na nelegálny obchod. :) Málo v ktorých obchodoch, reštauráciach prijímajú hotovosť, dokonca už aj bezdomovci s notabene majú čítačky kariet. Možno sa nám to zdá byť ako sci-fi, ale tieto krajiny smerujú k úplnému zrušeniu bankoviek.
Buducnost a strategia bank v poskytovaných urokových sadzbach a úveroch budu mat v rukach len risk manažéri, ako nastavia podmienky schvaľovania pre jednotlivé skupiny obyvateľstva, podľa veku, vzdelania, profesie, príjmu, do akého rizika až budú ochotní zájsť.
Tieto hodnotenia sa neustále menia, napr. pred pár rokmi ak ste v žiadosti o úver uviedli, že ste manažér, tak Vám to pomohlo. Samozrejme papier znesie veľa tak skoro každý kto žiadal o úver bol manažér. J Časom banky ale zistili, že stúpol počet nesplácaných žiadostí v tejto kategórii tak pristúpili k opatreniam.
Budúcnosť nebude v najnižších úrokových sadzbách, tie budú mať banky postupom času rovnaké. Už dnes sa banky podbíjajú s ponukami, ale to nebude donekonečna. Každá banka má istú hranicu ziskovosti a tá sa bude konkurenčne vyrovnávať.
Budúcnosť v sprostredkovaní úverov vidím v riešení a vyhodnocovaní problematiky, ako sa jednotlivé banky na rovnakých klientov a ich požiadavky pozerajú. Kde je ich hranica rizika, percento financovania pre jednotlivé profesie k výške úrokovej sadzby na úvere.