Denník N

Ísť či neísť, byť či nebyť, biť či nebiť (sa)…

…vyjsť z anonymity, písať o radostiach i starostiach (školských i mimoškolských), vyjadriť svoj názor a zdieľať ho spolu s priateľmi…

Priatelia, môj prvý blog vôbec. Zo začiatku to nebude asi nič moc, tak chvíľku strpenia, kým sa zo mňa stane blogerka.

Posledných pár dní je všade okolo nás nádych nespokojnosti, hnevu, frustrácie.  Jednou z hlavných tém všetkých médií je ŠTRAJK učiteľov. Pán premiér nedávno označil štrajk za mediálny protest, ktorému sa venuje zbytočne veľká pozornosť. Ja mám však dojem, že zbytočná pozornosť za posledných pár rokov sa venuje Vám, pán premiér. Ale to nevadí….ako sa to? Aj na psa príde mráz.

Štrajkujem už piaty deň. Úplne na začiatku boli otázky ísť či neísť, byť či nebyť súčasťou, biť či nebiť sa za svoje práva, za zlepšenie postavenia učiteľa v spoločnosti. Odpoveď som našla pomerne rýchlo. Viem, že u niektorých kolegov to trvalo dlhšie a niektorým zas tieto otázky ešte stále behajú hlavou a možno sa trápia a v noci nemôžu spať, majú zlé svedomie alebo sú nahnevaní, že musia učiť aj za nás….štrajkujúcich. Nehaním, nezavrhujem, pokúšam sa chápať a tolerovať… Som si vedomá, že každé moje rozhodnutie ovplyvňuje moju budúcnosť. Práve preto štrajkujem, lebo vidím svoju budúcnosť a budúcnosť svojich detí INAK.

Celou filozofiou tohto celého je, aby sme konečne začali o problémoch v školstve hovoriť. Nie v tajnosti, potichu, šomrať, dudrať, hundrať a nadávať, ale konštruktívne debatovať, vyjadrovať svoje názory a postoje, zverejňovať ich, šítiť osvetu potreby kvalitnejšieho vzdelávacieho systému, ktorý bude dostatočne finančne krytý s morálne i finančne ocenenými pedagógmi.

Ak tento štrajk vznietil diskusie, konečne pozornosť politikov, považujem ho za úspešný. Učitelia jednotlivci ukázali svoju silu a stále ju ukazujú a volajú po náprave celého školského systému.

Sama som zvedavá, kam až

dokážeme zájsť, ale pevne verím, že do vytúženého cieľa……

Teraz najčítanejšie

Eva Radičová

Som (ešte stále) učiteľkou 1. stupňa základnej školy. Sú mi blízke všetky sci-fi postavičky, dokonca aj tie v našom parlamente, dokonca niektorí by mohli konkurovať Darth Vaderovi zo Star Wars. Nepohrdnem dobrou a kvalitnou hudbou. Mám rada úprimných a čestných ľudí, ktorí majú svoj názor a neboja sa ho povedať. To je aj dôvod, prečo som si založila tento blog...... let´s start :)