Denník N

Dávid a Goliáš

The Story of David retold from the First Book of Samuel in the Bible. Original artwork for illustration on p9 of Treausre issue no 222. Lent for scanning by The Gallery of Illustration.
The Story of David retold from the First Book of Samuel in the Bible. Original artwork for illustration on p9 of Treausre issue no 222. Lent for scanning by The Gallery of Illustration.

Nekonečný príbeh pokračuje. Pri absencii čohokoľvek možného začína platiť to, že ak sa importér Fordu rozhodne zruinovať malú firmu, tak to jednoducho urobí. Stačí mu na to len ignorovať akékoľvek morálne zásady, zo svojej vlastnej zmluvy urobiť toaletný papier a potom už len čakať. V rámci obchodno-právneho vzťahu s tým nikto neurobí nič, a je len otázkou času, kedy nadnárodný Goliáš (Ford), zničí malú firmu dávajúcu obživu ôsmim rodinám.

Tak  príbeh našej firmy pokračuje. Úspešne (z pohľadu Fordu) speje k tomu, že raz predsa len skrachujeme a nezostane nám ani nato, aby sme sa mohli súdiť. Nakoľko sme právnická osoba, ani žiadna iná forma nie je.
Nepomohlo kontaktovať Kolín nad Rýnom (žiadna odpoveď). Nepomohlo kontaktovať centrálu v Budapešti.

Ešte zopár krokov zostáva, tie si ale nechávame ako bonus.

Ako to teda zatiaľ pokračuje?

Z dvoch áut, ktoré majú zatiaľ 11 mesiacov nám stoja v servisoch Ford.. 2 (slovom dve) autá.. teda 100%

Jedno auto stojí v servise už 6. týždeň.
6 týždňov nevedia prísť v servise na to, čo  je s motorom .
Dokonca servis poctil aj tzv.“lietajúci doktor“ od importéra, ale ani ten nijako nepomohol.
Servis NEVIE, čo je s autom. 6-týždňovou dobou opravy si vo Forde nikto hlavu neláme. Načo aj. Najprv ( pri predchádzajúcich opravách) boli hrdí, že to stihli len za 30 dní. Teraz už ani tých 30 dní nestačí.
Za 6 týždňov nepoznáme my, ani servis, príčinu problému. Ak to bude o výmene motora, toto bude trvať minimálne ďalší mesiac.

Leasing beží. Fordu to absolútne nevadí.
Výpadkami týchto „kvalitných áut“ spôsobil Ford našej firme priamu škodu v úhrne 25 000(!). Za posledných 6 mesiacov
Firme v druhom roku podnikania. Nádherný PRO-zákaznícky (ironicky) prístup.

Druhé auto je“ oveľa zábavnejšie.“
Má tretí motor.
Po výmene prvého motora nám do mesiaca začali obdenné návštevy servisov pre problémy s DPF filtrom.
Nakoniec me si museli vypočuť, že kolaps motora, ani vadná sonda nemali na túto závadu vplyv a museli sme si zakúpiť nový DPF filter v cene cca 2800 euro. (na 1/2 ročné auto)
Čuduj sa svete, po výmene druhého motora nám auto stojí v servise pe vadnú sondu DPF. Počká si len 5 dní na výmenu, možno ponavštevujeme zopár desiatok krát servisy a zas nám oznámia, že DPF je mimo záruky a musíme si ho zaplatiť (dobré nie?).

To, že viac ako 3 mesiace autá spotrebúvajú cca 30 l motorového oleja na servisný interval, je pre Goliáša ako Ford určite len výhodné. Predávajú nám ho v cene 11,50 euro/l. Teda len za  motorový olej sme vo Forde minuli už cca 2000 euro. Že v motore, do ktorého priebežne dolejeme 30l motorového oleja nám účtujú aj výmenu oleja pri servisnej prehliadke, k tomu sa asi nemá zmysel vyjadrovať.

Verím, že u Goliáša boli aj nejaké tie vianočné odmeny. Veď bolo aj začo. Šéf popredajného servisu má moje číslo zablokované, teda všetko je asi OK, nakoľko sa už nesťažujem (:D). Sám najvrchnejší šéf mi v telefonáte povedal, že mám robiť to, čo mi povoľuje zákon (V preklade: môžete nás dať na súd). Ešte dodal niečo v tom zmysle, že ak to potiahnem do médií, budú sa brániť. Verím, že u Goliáša na toto majú celý právny tím.

Naši zamestnanci namiesto vianočných odmien nedostali ani výplaty. Teda dostali. S dvojtýždňovým omeškaním.
A som hrdý na to, že mám hlavu nad hladinou. Vyskúšame ešte tých niekoľko skrytých es v rukáve. Vytiahneme posledné tromfy a uvidíme.

Neverím, že u imoprtéra značky Ford na Slovensku sa u niekoho pohne svedomie. Načo aj. Stačí si len počkať prípadne naťahovať možný súdny spor donekonečna. Absolútne žiadna reakcia, absolútne žiadna spolupatričnosť, alebo pocit zodpovednosti sa u Goliáša nenosí.

Ja len dúfam, že moje  blogy budú dostatočným obrazom toho, ako sa správa importér značky, predávanej po celom svete.

P.S.: Práve som mal telefonát od pani, ktorej sme dopravovali manžela. Ďakovala nám. Ďakovala za náš prístup. Ďakovala za dopravu jej manžela k rodine. Dopravili sme ju náhradným autom, zapožičaným z požičovne.
Páni od Goliáša. Na cestách máme dve autá z požičovne, nakoľko vaše nepodarky stoja vo vašich vlastných servisoch a vaši ľudia nevedia ako ich spojazdniť. Platíme lízing za autá, ktoré 1/3  času stoja v servisoch. Ani to, čo by ste urobiť mali, neurobíte a ako to vyzerá, ani urobiť neviete.
Preto si musíme prenajímať ďalšie autá, aby sme otcov dopravili k ich rodinám, alebo matky k ich ďeťom. Pretože na rozdiel od vás, sa my cítime byť voči našim zákazníkom zaviazaný.

Kapitánov denník , planéta Ford, hviezdny čas 30012016

Teraz najčítanejšie