Denník N

Otvorený list riaditeľovi RTVS pánovi Mikovi

Pán riaditeľ Mika, od riaditeľa RTVS, teda verejnoprávnej organizácii, ktorá je živená a platená všetkými občanmi tohto štátu očakávam, že keď nevie slúžiť všetkým občanom, tak sa bude aspoň o to snažiť. Viem, víťaz volieb je jasný a istý, a byť riaditeľom aj s politickou podporou v rokoch 2016 až 2020 je naozaj veľké pokušenie.

Profesionál je však pán Mika vždy na strane pravdy a etiky

Preto od profesionálneho riaditeľa RTVS, očakávam nestrannosť, etiku a vysokú profesionálnosť. Vysoká profesionálnosť je však postavená na takých hodnotách, ako je pravda, či spravodlivosť. Nepoznám ozajstného a nielen mediálneho profesionála, ktorý by bol na strane klamstva a nespravodlivosti.

Profesionálom podľa mojich kritérií je človek, ktorý ľahko rozozná dobro od zla. Profesionálom je človek, ktorý zdobí úrad, ktorý zastáva, a nie človek, ktorého zdobí úrad, ktorý zastáva. Profesionálom je človek, ktorý nedopustí, aby rozbehnutú predvolebnú súťaž o voliča krivil aj vysielaním relácie, kde to s etikou nie je celkom O.K., a tak zvýhodňoval v tejto predvolebnej súťaží jedných kandidátov, nad inými kandidátmi. Už aj bez toho je táto predvolebná súťaž poriadne dokrivená.

Najprv to musí byť spravodlivé, až potom to môže byť aj demokratické

Ja mám o slobodných, demokratických a spravodlivých voľbách takú predstavu, že súťaž o voliča sa začína pre všetkých súťažiacich na tom istom štarte. Čoskoro som však zistil, že aj vďaka RTVS, ktorej ste Vy riaditeľ idem súťažiť s kandidátmi, ktorí majú na môj úkor neoprávnenú výhodu.

V čom konkrétne? Milujem Slovensko je relácia, ktorá sa časom stala „vlajkovou loďou“  RTVS, a odrazu zisťujem, že ju moderuje človek, ktorý možno už na druhý deň moderuje mítingy strany, s ktorou ja súťažím o toho istého voliča.

Vám toto pán riaditeľ Mika nevadí?

Už pracujete vo veľkých médiách dosť dlho, a tak veľmi dobre viete, čo dokáže urobiť s postojom miliónov občanov najsilnejšie médium, ktorým je televízia. Viete o čom je skrytá reklama. Viete, že televízia je najsilnejším médiom, a dokáže meniť postoje a rozhodnutia miliónov ľudí. Keby tomu tak nebolo, tak by televízia bola už dávno bez reklamy. Viete, že čo je v televízií, to je pre občana pravda. Keď toto všetko pán riaditeľ viete, tak prečo nezasiahnete, a prečo pána Nikodýma z relácie „Milujem Slovensko“ nestiahnete? V tomto konkrétnom  prípade nekoná  RTVS neprofesionálne, nespravodlivo, manipulujúco, neeticky a nekultúrne?

Veď aj vďaka Vám bude tento zábavný program s emotívnym názvom „Milujem Slovensko“ a s jeho moderátorom až do marcových volieb sledovať každý piatok státisíce občanov a teda potenciálnych voličov, a preto je to neférové, ak „tvár červených“ môže takto robiť nenápadnú, ale o to zákernejšiu reklamu len pre červených, a to samozrejme na úkor tých modrých, ktorí sú v opozícii a súťažia s nimi v tých istých voľbách, o tých istých voličov, a aj oni si platia RTVS preto, aby bola RTVS verejnoprávnou, a nie červenoprávnou organizáciou .

Pre mňa to, že tento moderátor behá po celom Slovensku a robí kampaň červeným, a potom uvádza úspešný zábavný program „Milujem Slovensko“  znamená aj tu skrytú reklamu a manipuláciu, o ktorej milióny divákov ani netušia. Asociácie však fungujú. Ako? Možno aj takto. Zábavný program „Milujem Slovensko“  je obľúbený – moderátor relácie sa tak automaticky stáva obľúbeným  – politická strana, ktorú takto svojou tvárou nepriamo propaguje sa tiež stáva obľúbenou, a začarovaný kruh „MaMeMa“ – teda MasMediálnejManipulácie sa nám takto pekne uzatvára.

Platón je mi drahý, ale pravda ešte drahšia. Aristoteles

Možno  počítate s tým, že tento blog nemá šancu niečo zmeniť. Máte pravdu. Masmediálna sila tohto môjho blogu je naozaj oproti tej Vašej v RTVS, a relácii „Milujem Slovensko“ naozaj mizivá. No v tomto prípade nerozhoduje sila média, ale sila pravdy. Mňa touto hrubou chybou porazíte, a RTVS môže aj takto ďalej neobjektívne kriviť  predvolebnú súťaž, ale nad pravdou tohto blogu nevyhráte. Už G. Bruno vedel, že „Upáliť neznamená vyvrátiť.“  V tomto prípade ignorovať pravdu tohto blogu neznamená vyvrátiť pravdu tohto blogu.

Čo som čítal v médiách? M. Nikodým.„O spolupráci so stranou Smer-SD som vedenie vopred informoval, aby som predišiel konfliktu záujmov. Ak by k nemu malo dôjsť, prispôsobil by som sa tomu, pretože pre mňa je spolupráca s RTVS prioritou a veľmi si ju vážim,“ Preto pán Mika, keď tu nastane po voľbách 2016 červená totalita, tak nebudete aj Vy pán riaditeľ jej spolupáchteľom?

Najhoršia je tá manipulácia, o ktorej ani neviete

Pán Mika, aj experti na reklamu vám potvrdia, že najúčinnejšia reklama je tá, o ktorej ani neviete. Z tohto dôvodu týmto svojim blogom protestujem proti tomu, aby vo verejnoprávnej televízii (teda najsilnejšom a najúčinnejšom mienkotvornom médiu), ktorú si neplatia len červení voliči, ale aj modrí voliči, ba i nevoliči moderoval úspešný zábavný program, „Milujem Slovensko“  moderátor, ktorý mimo tohto programu moderuje aj mítingy červených, čím sa tak môže stať aj tvárou, a možno aj „maskotom“ červených. Zmyslom a cieľom RTVS je šíriť pravdu. Občania si zaslúžia poznať pravdu. Robíte to aj v tomto konkrétnom prípade?

Profesionálovi nejde o stoličku, ale o pravdu

Profesionál je pán Mika človek, ktorý sa nebojí o svoju stoličku. Pozrite pán Mika, ja si uvedomujem, aké riziko svojimi blogmi podstupujem, a aj napriek tomu, že viem, že už dnes sú červení istí víťazi volieb, a  môžu mi to všetko po Voľbách 2016 riadne spočítať, nebudem konať inak. Prečo?

Slovensko  bez morálky, demokracie, pravdy a spravodlivosti  nemá pre mňa žiadny zmysel. V Prahe som hlasoval len za demokratické Slovensko. Veď čo si Vy, ja  a všetci ostatní zoberieme na iný svet? Len svoje svedomie, a o to ide aj v tomto blogu. Už teraz na tomto svete treba myslieť aj na ten iný svet. Život sa predsa smrťou nekončí.

P.S. Viete, čo má robiť pán riaditeľ Mika, RTVS pod Vašim vedením? Pravde veriť, pravdu žiť, a pravdu brániť. M. R. Štefánik

Aj týmto blogom sa snažím, aby sa Slovensko stalo radšej Krajinou Kúpeľov, a nezostalo aj po marcových voľbách len Krajinou Zlodejov. Veď tých cez 100 špinavých politických káuz je na malé Slovensko naozaj dosť. Viac na www.bindas.eu

 

Teraz najčítanejšie

Bindas Tibor

www.Bindas.eu "3M" Moc Morálnym Múdrym a Slovensko bude silné a spravodlivé pre všetkých. Moje blogy sú moje podozrenia, hodnotové súdy, fikcie i satira na veci verejne. Sú písané vo verejnom záujme.