Denník N

Bill Cosby vs Cliff Huxtable

Kauza Billa Cosbyho trvá už viac ako dekádu V Spojených štátoch zrušili všetky vysielania Cosby show. Včera som zachytila určitú diskusiu pod nejakým článkom. kde čitatelia debatovali o tom, či sa dá charakter Cliffa Huxtable oddeliť od Billa Cosbyho.

Šou Billa Cosbyho som mala, lepšie povedané mám stále rada. Otázka, o ktorej pojednáva článok je však zaujímavá. Je možná disasociácia herca od role? Je možné oddeliť televíznu postavu od osoby herca, ktorý ho stvárňuje?

 

V tomto prípade je to o to zložitejšie, že Bill Cosby stvárňuje ideálneho otca, úspešného lekára s morálnymi hodnotami. Diskutéri vyzdvihujú dôležitosť toho, že mohli sledovať afroamerickú rodinu.

 

Moja najmilšia spomienka na Show Billa Cosbyho je asi svojrázna, spojená s mojím zlozvykom, že sú chvíle keď nerada  konzumujem jedlo sama. Hoagie, alebo obložený rožok, ktorý si Cliff Huxtable pripravoval, je častou témou v epizódach. Moja obľúbená časť je, keď Cliff má byt len sám pre seba. Sadne si pred televízor a na stole má pripravené nezdravé jedlá ako hoagie (bageta, naplnená s rôznymi pochutinami) zemiakové lupienky a sladké nápoje, pukance. Jeho potešenie a radosť s jedla je viac než nákazlivá. Neviem, ani spočítať, koľkokrát som večerala spolu s Cliffom. Pripravila som si kávu a hoagie a pustila túto obľúbenú časť. Ešte štatie, že to bolo online,  dvdečko by už bolo zodraté niekoľko krát. Časom som objavila vlastné receptúry hoagie a vychutnala si svoju večeru rovnako, ako keby som mala spoločnosť.

 

Už prešiel dlhší čas od mojej poslednej večere s Cliffom, možno je to spôsobené zmenou a časovou tiesňou a je veľmi pravdepodobné je aj to, že neviem oddeliť postavu, ktorú stvárnil od osobnosti herca.
Spomínaný článok 

Teraz najčítanejšie