Denník N

Slovenská poslankyňa sa chce inšpirovať Bieloruskom, česká kolegyňa je z toho zhrozená

Poslankyňa Smeru-SD obdivuje Bielorusko. Českú poslankyňu za TOP 09 slová jej slovenskej kolegyne šokovali.

Počuli ste už niekedy o poslankyni Janíkovej? Ja dnes prvýkrát. Nečudo. Smer-SD má v parlamente množstvo poslancov, ktorým nestačili ani 4 roky na to, aby sa dokázali presadiť dobrými či zaujímavými návrhmi, alebo politickými postojmi. Preto neprekvapuje, že sa meno Márie Janíkovej objavuje v médiách až teraz, na konci volebného obdobia. A nie v pozitívnom zmysle.

Poslankyňa Mária Janíková (Smer-SD) bola členkou delegácie poslancov NR SR zo sociálneho výboru, ktorí sa stretli v ČR so svojimi českými kolegami. A na podpredsedníčku TOP 09 a zároveň poslankyňu českého parlamentu Markétu Adamovú veru dobrý dojem nezanechala. Vyznala sa z toho včera na sociálnej sieti, keď napísala:

„Dnes sme mali oficiálne stretnutie so slovenskými poslancami z výboru pre sociálnu politiku, všetci ktorí nás navštívili boli z vládnuceho Smeru. Pani poslankyňa Janíková mi prezradila svoju stratégiu – chcela by sa inšpirovať v Bielorusku. Zalapala som po dychu a opýtala som sa, v čom by sa rada inšpirovala, že som tam pred niekoľkými mesiacmi bola a nepripadá mi to ako inšpiratívna krajina. Ona na to – No, ale boli tam čisté ulice, že? A tá nezamestnanosť 1%! To je predsa úžasné. Skúsila som, že mi tam trochu chýba sloboda a opýtala som sa, či teda obdivuje tamojší systém. A ona celkom bez váhania dodala: Na čo je vám sloboda? No, nezávidím Slovákom…“

Poslankyňa Janíková podľa spravodajského portálu Aktuality.sk tvrdí, že si to česká kolegyňa vymyslela a nepriamo ju tak obvinila z klamstva. „Ja si slobodu vážim a ako sociálny demokrat by som si nikdy nič také nedovolila povedať. Takže ma to trochu prekvapuje,“ zareagovala dnes Mária Janíková pre Aktuality.sk.

Markéta Adamová si však stojí za svojimi výrokmi. „Nebola som pri tom sama, ale aj s ďalšími kolegami. Chápem, že sa to teraz možno pani poslankyni Janíkovej veľmi nepáči, ale pokiaľ také niečo verejne povie, mala by si za tým stáť. Alebo predtým vážiť slová. Odmietam, že by som si to vymyslela. Nemám absolútne dôvod, prečo by som to robila.“

Adamova

Verím slovám českej poslankyne. Skutočne – aký by mala dôvod napísať takýto status na Facebooku, ak by ju naozaj slová slovenskej kolegyne natoľko neprekvapili, že sa rozhodla o ne podeliť s verejnosťou?

Po kauze neúspešnej kandidátky za Smer-SD (Dana Sršňová), ktorá chcela ľudí za zdieľanie jej statusu na Facebooku žalovať, tu máme teda ďalšiu zaujímavú postavičku. Len o to horšie, že sedí v poslaneckom kresle a reprezentuje Slovensko aj v zahraničí.

Teraz najčítanejšie