BLOG
Peter Cmorej
Peter Cmorej
9 266

Ako IŽP a nepoctiví poradcovia ruinujú rodiny

Dnes ďalší príbeh, na ktorom možno pochopíte, prečo tak nemám rád búchačov životiek a prečo ma vie tak nazlostiť, keď poradcovia, banky, či poisťovne zatajujú poplatky.

Pred časom som dostal takýto email:

Dobrý deň,
potreboval by som radu. Ocitol som sa vo finančnej núdzi. Zobral som si spotrebný úver v banke a až doma som si preštudoval komplet celu zmluvu. Kde som sa dočítal, že som sa zaviazal platiť 1,5 násobok dohodnutej splátky. V prípade neplatenia má banka možnosť zvýšiť úrokovú sadzbu z 9 na 11,99%. Preto som hľadal rezervy, kde zobrať na zvýšenú splátku. Napadlo ma, že mám dve IŽP. Jedno asi 10 rokov a potom druhé – necelé 4 roky v XXX poisťovni. Tak som chcel zmluvu zrušiť. Rátal som s tým, že prvé 2 roky išli viac-menej na poplatky, takže som si nerobil zbytočné ilúzie o sume na učte, ale poplatok za predčasný výber pred ukončeným 4. rokom je 60% a to sa mi zdá prehnane.

Navyše ak som si prerátal peniaze vložené za 12 mesiacov 3. roku poistenia, tak čisto na investície išlo 318 EUR a účet mi narástol o cca 180 EUR. Takže keby to išlo takto ďalej tak po desiatich rokoch prerobím oveľa viac ako teraz hoci potom už mám nárok na vybratie účtu bez poplatkov. Celkovo som zatiaľ dal 1200 EUR a na učte je cca 660 EUR.

Keby išlo len o tieto peniaze psychicky by som to nejako prežil, ale rovnaký prípad je aj moja manželka. A to je pre rodinu s jedným príjmom a jedným rodičovským príspevkom celkom dosť peňazí. Moja otázka znie, nedá sa od zmluvy odstúpiť, alebo poistku zrušiť na základe zlých investičných výsledkov, s tým že by som nemusel platiť takéto sankcie? Alebo žijem len v zlej domnienke, že aj chudák má nejaké pravo?
Ďakujem za odpoveď.

Žiaľ nevedel som mu poradiť nič použiteľné. Nielen tento email ma pred časom prinútil napísať tento blog.

Ak si uvedomíte, ako neveselo vyzerajú naše budúce vyhliadky na dôchodok od štátu a že ako jeden z pilierov nášho budúceho zabezpečenia sú predávané produkty takéhoto typu, je to do plaču. A netýka sa to, žiaľ, iba pisateľa emailu, ale tisícov ľudí po celom Slovensku. Ľudia platia nemalé peniaze do produktov, od ktorých majú nereálne očakávania.

Žiaden produkt by nemal byť predávaný bez toho, aby boli klientovi vysvetlené poplatky. A žiadne IŽP by nemalo byť predávané ako sporenie.

Mohlo by Vás zaujímať:

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Aj priestor pre blogerov Denníka N vznikol vďaka vám. Predplaťte si nás a podporte našu snahu o kvalitnú žurnalistiku.

Pridajte sa k predplatiteľom

Dnes na DenníkN.sk

Expert SaS pre Odvodový bonus a dôchodkový systém. Finančný analytik, spoluzakladateľ portálu MôjPoradca.sk, spolumajiteľ www.ako-investovat.sk, predseda OZ Spotrebiteľské právne centrum, kde sa venujem ochrane spotrebiteľov vo finančnom sektore. Komunálny politik v Petržalke. Živí ma najmä ekonomické poradenstvo a sprostredkovanie finančných produktov. Viac na www.petercmorej.sk, www.chranimespotrebitelov.sk, www.ako-investovat.sk

Blogy

|