Denník N

„My už nejako vydržíme“….ale čo bude s Vami

Veľmi veľa krát počúvam hore uvedenú vetu od ľudí v dôchodkovom veku

„My už nejako vydržíme“….ale čo bude s Vami……

Už som otvorene dosť alergická na túto vetu, ktorú počúvam od ľudí v dôchodkovom veku. A jedným dychom zároveň dodávajú, že budú voliť stranu Smer.

Pri každom takomto rozhovore sa snažím slušne a zdvorilo vysvetľovať, že práve týmito slovami si ľudia odporujú.

Snažím sa im vysvetľovať, že ak budú voliť stranu Smer / ak ju aj vidia nie príliš dobrú alternatívu/, prečo to vlastne robia svojim deťom a vnúčatám.

Poviem to rovno na príklade mojej mamy, ktorá je tiež dôchodkyňou, mám ju veľmi rada, vážim si ju, lebo ma vychovala, poskytla mi priestor na vyštudovanie a vždy, keď mohla mi aj s otcom pomohli. Aj dnes pri varovaní menšej dcérky.

Minulý týždeň prišla na kávičku a začala hovoriť o voľbách. Opýtala som sa jej, mami koho by si volila, keby som nekandidovala? Ona že Fica. Vtedy som sa zhlboka nadýchla a ukázala som na moju dcérku a jej vnučku: „mami, 

máš rada nás a hlavne svoje vnúčence?“ Ona že samozrejme. Tak som sa jej spýtala,“PREČO IM CHCEŠ POKAZIŤ BUDÚCNOSŤ?“  

Mamina sa vtedy zháčila a videla som v jej očiach, že vlastne takto nikdy nerozmýšľala. V podstate si svoj osobný názor, ktorý má ako väčšina dôchodcov zafixovaný len na vlakoch „zadarmo“ od pána premiéra, ktorý im „dal vratku za plyn“ a pridal na dôchodku 1,90 vytvorila len na týchto „sociálnych balíčkoch“.

To, že ich deti a vnúčence tieto vlaky a sociálne balíčky zaplatia, tomu už nerozumejú. Neveria ani tunelom, ktoré táto vláda robí, lebo je to pre nich veľmi vzdialené. Vzdialené asi ako Belizé.

PREČO? Lebo sa ich to osobne nedotýka.  Iné by bolo, ak by k nim domov niekto zo strany Smer prišiel a za to pridané Euro alebo vlak zadarmo, zobral chladničku, televízor, alebo tých pár ušetrených Eur. Rozmýšľali by možno inak. Ak totiž vidia v televíznych novinách, ako sa starší ľudia stávajú obeťami podvodníkov, zlodejov či dokonca vrahov, vtedy sú rozhorčení a hnevajú sa. To, že vláda Smeru berie rafinovane, to už nevedia.

Preto poprosím, ak budete rozprávať so svojimi rodičmi, netreba im to siahodlho rozprávať. A už vôbec niekde nezatvárať tak, ako sa to šíri ako vtip po internete.  Niekedy stačí ukázať na svoje deti a vnúčence a povedať rodičom, že všetky tieto „veci zadarmo“ budeme platiť my – ich deti a ich milované vnúčatká.

Možno sa vtedy uvedomia. Držme si palce priatelia.

FB_IMG_1454628804842

 

Teraz najčítanejšie