Na obchvate Bratislavy každý z nás prerobí 200€! (Aj voliči Fica!)

Našich 59km bude stáť 1,9 miliardy €. Poľskych 41km stojí 165 mil. €. Aj keby v Poľsku stavali most cez Dunaj za cenu 140km diaľnic, tak je tu stále strata pre občana 200€ na osobu. (Strata všetkých Slovákov: 1 100 000 000 €)
O čo viac prvé informácie o cene obchvatu Bratislavy za 4,2 miliardy € mnohých nahnevali, že to bude 2x drahšie, ako porovnateľný obchvat Viedne za 1/2 ceny, o to viac sa tešíli, že verejná súťaž dopadla vysúťažením podobnej ceny, ako v Rakúsku. Aj keď tam robotníci zarábajú 2-3x viac… Bez toho, že by sa uvažovalo, či by nám viac nepomohlo lacnejšie metro, alebo iné dopravné riešenia. A či to nakoniec Bratislave neuškodí.
Huncútstvam vlády SMERu pri stavbe tohoto obchvatu sa venuje detailne stránka ObchvatSlovenska. Veď si dobre pamätáme ušetrenie 2 miliard € pri zrušení Ficovych PPP projektov. Za upravenie analýzy v prospech Váhostavu najprv hrozilo podriadenému Vážneho stíhanie, ale podľa Čižnára upravenie „výhodnosti“ o 500 mil. € v neprospech občanov bolo v medziach zákona. Jediný, kto na to doplatil je paradoxne Fígeľ, ktorého to zastavil a ktorého Fico & co. a vedenie Váhostavu označili ako zodpovedného za platobn[ neschopnosť a nevyplatenie živnostníkov. A ktorého teraz tak vníma časť verejnosti. To mi tvrdil aj jeden zamestnanec Váhostavu. Až kým som mu nepovedal, že veď STRABAG a SKANSKA dokážu stavať za ceny primerané k tým, pri ktorých Váhostav postihla reštrukturalizácia, tak ako za to môhol Fígeľ? Až potom sám uznal, že nemusí byť pravda všetko, čo povie predseda parlamentu a čo v parlamente tvrdí tlupa podobne argumentujúcich poslancov zo strany predsedu parlamentu.
A tu sa dostávame k perličke, že v Poľsku tento rok odovzdá STRABAG 41km diaľnic a nadväzujúcich mostov len za 165 mil. €:
„Kontrakt má hodnotu 719 miliónov PLN (165 mil. €). Dodávateľ musí postaviť alebo dokončiť viac ako 41 km diaľnic. 3 križovatky. 78 rôznych mostov, vrátane 18 mostov a nadjazdov cez diaľnicu, „16 mostov cez rámp a ciest strane“(?), 20 Ekoduktov a 24 priepustov a miestnych priesmykov.“ Zdroj: STRABAG.PL
Našich 59km za 1 900 mil. € versus Poľskych 41km s jedným väčším mostom za 165 mil. €. A to je v Poľsku o 30% vyššia minimálna mzda, ako u nás.
Kľudne si to môžeme vypočítať „vlastnou hlavou“: 41km * 1,5 = približne 59km. Takže 165 mil. € * 1,5 = približne 250 mil €. Ak nás je 5,4 mil., tak 200 € od každého je spolu 1 080 mil. €. 1 900 mil. € na celú stavbu – 250 mil. € na celú cestu – 1080 mil. € do stratena a ostane nám ešte na most cez Dunaj 570 mil. €. To je odhadom 3,5x viac, ako dali za 41km diaľnic. Čiže zodpovedne môžeme z vlastnou hlavou vypočítať, že aj keby most cez dunaj stál 3,5 * 41km … = približne ako 140 km Poľskej diaľnice, tak oproti Poliakom sme v strate 1,1 miliardy €.
To je ako som už vyššie spomínal predraženie na obyvateľa 200 €.
Koľko Vám dal Fico vo vratkách za plyn? Koľko na vianočný dôchodok? Koľko ušetríte na 10% DPH na potraviny? 2 € mesačne na osobu za mlieko, mäso, maslo?
A prečo to vlastne Fico(SMER (Počiatek)) takto robí? Lebo pri dodržaní určitých pravidiel sa dá takýto KOMPLOT na občanoch nazývať PPP projekt a nevykazuje sa ako štátny dlh. To by im kazilo štatistiku a chválenie sa pred voličmi. V realite je to dlh, lebo na rozdiel od leasingu nám tú diaľnicu nikto nezoberie, ale my to cez PPP ako dlh vykazovať nebudeme. :) Necháme požičať súkromného investora peniaze, aj keď za drahšie úroky, ako by niekto požičal nám, HLAVNE, ŽE TO NEBUDE V ŠTATISTIKÁCH vedené, ako dlh!!! Aj Ineko má podobný názor. Pamätáte, ako sa Kažimír chválil, že si môžeme požičiavať za záporné úroky? Prečo to nevyužijeme? Lebo:
Počiatek nás zadĺži a Kažimír to nebude mať vo verejnom dlhu. Fico sa pochváli znižujúcim sa verejným dlhom a volič sa bude pred TV tešiť, ako múdro ten náš premier riadi túto krajinu, keď tie čísla také dobré veci ukazujú! Ale chválenie sa falošnými čislami sme tu už mali….a neraz:
Slovami Alojza Hlinu:“Kto chce, nech rozmýšla, kto nie, nech volí SMER„.
Kto chce ešte stále voliť SMER, môže si spomenúť, ako minulý rok na jeseň v čase vyhlásenia verejných diskusií o potrebe obchvatu bola zámerne blokovaná doprava:“Je absurdné, že zo štyroch funkčných mostov Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dva opravuje. “ Zdroj: Hlina:“Smer opravuje Most Lafranconi tak, aby bol obchvat potrebný“
Kto si myslí, že to tak nie je, tak tu je video, ako sa dá celý most vymeniť za necelé 2 dni (43 hodín) a nie IBA mostný uzáver za vyše 3 mesiace.