Denník N

Má emailový marketing svoju budúcnosť? Určite áno

písanie blog audit

Vedeli ste, že e-mailový marketing má už viac ako 40 rokov? Odosielanie emailov sa v porovnaní s interaktívnym dianím na sociálnych sieťach môže zdať zastaraným, ale marketingové stratégie mnohých podnikov ho stále považujú za kľúčový. Podstatné je, aby forma a spôsob vášho emailového marketingu držali krok s aktuálnymi trendmi.

Hyper-personalizácia podľa správania z minulosti

Personalizovaný email už dávno nie je len o používaní mena príjemcu. Emailový marketing využíva údaje a automatizáciu na prispôsobenie obsahu správ a ich častí pre konkrétneho príjemcu – na základe demografických údajov, minulého správania či preferencií.

Ďalším trendom je tvorba interaktívnych mailov – vkladanie animovaných obrázkov či odkazov na videá (niektoré však nemusia byť e-mail klientom podporované a idú do spamu).

Sila AI v e-mailovom marketingu

Umelá inteligencia (AI) robí revolúciu aj v email marketingu, kde sa využíva na prispôsobenie obsahu, optimalizáciu predmetu a optimalizáciu odosielania, ale aj automatizovanú segmentáciu či A/B testovanie.

AI môžete využiť pri analýze údajov o zákazníkoch a štatistikách publika, ktoré potom efektívne zúročíte pri tvorbe obsahu emailových správ.

Veľmi účinne sa AI uplatňuje pri automatizácii rutinných úloh, ako je segmentácia zoznamu emailov a ich plánovanie.

Zobrazenia emailov na rôznych zariadeniach

Rastúci trend otvárania emailov v rôznych zariadeniach posúva a zvyšuje nároky na optimalizáciu emailov pre mobilné zariadenia.

Inou oblasťou rozvoja email marketingu je zabezpečenie dostupnosti e-mailov pre jednotlivcov so zdravotným postihnutím.

online marketing eshop ecommerce

Emailový marketing nezabúda na ochranu údajov

Téma ochrany osobných údajov a GDPR v email marketingu stále rezonuje. Pokiaľ chcete uspieť medzi hráčmi, ako je Gmail, Yahoo a ďalší veľkí poskytovatelia elektronickej pošty, neustále sledujte aktualizácie ochrany údajov a akčne reagujte.

Pre úspech vašej email stratégie vám pomôže pravidelná kontrola overovacích protokolov, jasne štylizované súhlasy používateľov na odber e-mailov, ale aj vyhodnocovanie výkonnosti vašich emailových kampaní. Do istej miery vás pred spamom ochráni aj kvalitný, pútavý a relevantný obsah.

Email ako súčasť omnichannel marketingu

V aktuálne preferovaných omnichannelových (viackanálových) marketingových stratégiách sa dá emailový marketing využiť na zhromažďovanie údajov o zákazníkov, na zapojenie klientov do kampaní na iných kanáloch či na zasielanie mailov podľa správania sa (napríklad na sociálnych sieťach).

Význam emailového marketingu je predovšetkým v cielených a personalizovaných správach priamo príjemcovi, čo preferujú aj experti na emailový marketing z lighthousems.sk. Využite jeho neutíchajúcu silu v modernom digitálnom marketingu, ktorý kopíruje horúce trendy pre rok 2024.

Teraz najčítanejšie