Denník N

Ako využiť silu UGC pre úspech vášho e-commerce?

digitalny marketing

Ako často využívate obsah generovaný používateľmi (UGC)? Vo svete moderného marketingu predstavuje zlatú baňu a zvyšovanie úspechu vášho e-commerce. Od budovania dôvery a autenticity, po zvyšovanie angažovanosti publika a šírenie značky až po dosahovanie obchodných cieľov. Prečo využiť efekt snehovej gule UGC pre rast vášho online podnikania?

Spoznajte UGC

Čo to skratka UGC (User-Generated Content) vlastne je? A prečo sa objavuje v e-commerce?

Ak práve sedíte v kaviarni a urobíte si fotografiu vašej obľúbenej kávy, ktorú postnete na sociálnu sieť spolu s hasthagom alebo odkazom na kaviareň, práve ste vytvorili UGC. Je to tak ľahké.

Zvyšovanie konverzií vášho príspevku automaticky posúva „vašu reklamu“ na kaviareň ďalej – ďalším užívateľom tejto sociálnej siete.

Podpora dôveryhodnosti a autenticity

Obsah generovaný užívateľom obohacuje váš e-commerce o prvky dôveryhodnosti a autenticity. Vaši zákazníci majú tendenciu dôverovať viac hodnoteniam a skúsenostiam živých zákazníkov a nie kreatívnym reklamným kampaniam.

Práve jednoduchosť, že spotrebitelia viac veria organickému obsahu vytváranému užívateľmi, je základom úspechu tejto marketingovej stratégie. Vaše publikum bude radšej počúvať a sledovať skúsenosti iných zákazníkov s vašimi produktmi namiesto vás.

Uľahčenie nákupného procesu

Keď potenciálni zákazníci vidia obsah, ktorý vytvárajú iní zákazníci (fotografie, mini videá, recenzie, blogy), vedia si skôr predstaviť, ako by oni využili daný produkt vo svojom vlastnom živote či prostredí. To im uľahčí rozhodovanie a rýchlosť nákupu, ktorý by možno odkladali alebo vôbec neurobili.

influenceri

Efektívne využite času v prípade UGC

Predstavte si, ako dlho vám trvá vytvoriť – naplánovať, natočiť, upraviť, napísať a nahrať príspevok na sociálnu sieť? Teraz si to vynásobte počtom príspevkov, ktoré generujete za mesiac.

A teraz to porovnajte s obsahom generovaným vašimi zákazníkmi, ktorý môžete veľmi efektívne použiť na vašej sociálnej sieti (v rôznych formách), ale aj na vašom e-shope a webovej stránke.

Toto je len niekoľko vybraných pozitívnych účinkov UGC. Silu obsahu generovaného užívateľmi prirovnávajú marketéri k efektu nabaľujúcej sa snehovej gule.

Mnoho firiem ho však zatiaľ vôbec nevyužíva, lebo nevie, kde začať. Ak k nim patríte alebo chcete získať viac informácií o prínosoch UGC pre váš e-commerce, pokojne sa obráťte na marketingových špecialistov z davidkrumpar.sk.

Teraz najčítanejšie