Denník N

Vo Forde to smrdí

VW má svoju aféru. A vyzerá to tak, že Ford má tiež svoju. Netýka sa emisií, ale smrdí podstatne viac. Smrdí totiž krivosťou charakteru, klamaním zákazníka a neskutočným podvodom. Ak sa teda stanete zákazníkom značky Ford a kúpite si u nich automobil, je možné, že všetko, čo ste si mysleli, že platí, tak vlastne neplatí. Smrdí slovičkárenie, nečinnosť a vlastne všetko z princípu.

2 ročná záruka bez obmedzenia kilometrov
Toto budete počuť od predajcu. Problém je v tom, že auto si auto „vyskladáte“, počkáte si na jeho výrobu a dodanie. Ak vám bude dodanie meškať, nečakajte nejaké ospravedlnenie, alebo zľavu. To nie.  A teraz prichádza problém.  Niektoré podmienky záruky sa dozviete až pri preberaní auta. Sú totiž napísané len  v servisnej knižke, ktorú ale dostanete až pri preberaní auta. Dozviete sa napríklad, že záruka na DPF filter je 1 rok, alebo do prvej garančnej prehliadky.  Ak si teda objednáte  auto, tento fakt vám predajca môže, ale aj nemusí spomenúť. Jazdíte viac, môžete na to doplatiť.
Vlastná osobná skúsenosť? zamietnutá záruka na DPF a nutná výmena. cca 2800 euro. Jazdíte menej a trebárs krátke trasy? Tiež vám môžu záruku zamietnuť z dôvodu, že auto neužívate v súlade s podmienkami na použitie.

Tie ale Ford nijako nedefinuje.

Ďalšími slovíčkami, ktoré dávajú vášmu naťahovaniu sa so servisom, alebo predajcom je použitie slovných spojení: Spotrebný materiál, a bežné opotrebenie.

Spotrebný materiál
Spotrebný materiál sú vlastne napríklad brzdy, pneumatiky, spojka..  to dáva aj logiku.
Oveľa nebezpečnejším a smradľavým je slovné spojenie: Bežné opotrebenie.
Bežné opotrebenie
Ako teraz zažívame na vlastnej koži, dá sa pod to skryť čokoľvek. A ako zákazník budete postavený pred jednoduchú voľbu. Zaplatíte si to v prípade záruky sám v plnej výške, alebo sa budete súdiť.
Tu nepustí žiadna logika a dovolím trochu aj fabulovať: Stačí ak vám zamietnu nárok na čokoľvek, a sú z obliga. Len minimum zákazníkov sa pôjde súdiť. Zvlášť pri funkčnosti nášho súdnictva.
Teda, de facto:  stačí ak sa predajcovi znepáčite a dokáže vám zamietnuť akýkoľvek nárok na reklamáciu.  A skryje to len za jediné slovíčko: BEŽNÉ OPOTREBENIE.  Nepotrebuje vyjadrenie importéra, nepotrebuje vyjadrenie výrobcu. Len vám to jednoducho zamietne. Dokonca sa odváži odporučiť vám výmenu plne funkčných dielov za cenu cca 1500 euro.

Prídete teda veľmi rýchlo na fakt, že 2 ročná záruka bez obmedzenia, je s obmedzením. 
Akýmkoľvek obmedzením.

Importér
Importér značky Ford na Slovensku vám v tomto nijako nepomôže. Strčí hlavu do piesku a odkáže vás na to, aby ste si to vybavili s predajcom. Neexistuje totiž nič, čo by slovné spojenie „bežné opotrebenie“ nejako limitovalo. A importér to vie. Teda nepomôže že sa budete dovolávať na definovanie, čo teda je „nebežné“ opotrebovanie, ktoré je kryté zárukou. Ani vám neodpovie.
Asistenčné služby
Neoddeliteľnou súčasťou sú aj asistenčné služby. Nefungujú.  Ak budete reklamovať vzniknutú škodu u dílera, odkáže vám, že asistenčnú službu nezazmluvňoval on.  Ak budete reklamovať u importéra, odpovie vám, že si to máte dobaviť s dílerom. A ak sa náhodou pokúsite reklamovať neposkytnutie asistenčnej služby priamo v asistenčnej službe, odpovie vám, že s ňou nemáte žiadny právny vzťah.
Môže sa teda bežne stať, že si kúpite trebárs 7 miestne auto. Vyrazíte na cestu s vlastnými aj susedovými deťmi a auto sa pokazí. Zavoláte asistenčnú službu a ona vám nepristaví nič. (Stalo sa 6x)
Alebo vám pristaví trebárs Fiat 500 a Smart. Ako náhradu za 8 miestne vozidlo (stalo sa 1x)
A vy budete postavený pred voľbu, kedy sa musíte rozhodnúť, či druhé auto budú šoférovať vaše, alebo susedovo dieťa.

Zhrnutie?.
autá začínajúce na „F“ by sa kupovať nemali. Nie pri súčasnom štýle popredajného servisu.  Toto všetko môžem napísať ako hrdý majiteľ 2 ks Ford Transit kombi.  Sú používané na účel, na aký boli zakúpené. Dlhé diaľničné cesty, v komerčnej doprave. Žiadne výhrady ani výluky pri predaji zo strany Ford. 
Som jediný prevádzkovateľ  týchto 1 rok (!) starých áut na Slovensku. Ford ich ešte nepredáva a nie sú prezentované na stránkach Ford-u na Slovensku.
Dva motory týchto áut skončili na prepálené piesty(!). Uznané garanciou výrobcu. Tretí motor s prepálenými piestami zamietnutý dílerom. (Szilcar partners Košice)
Dílerom. Nie výrobcom. (?)
Dodržané všetky povinnosti zákazníka.  Dokonca nadštandardne, nakoľko sme si museli zabezpečovať aj zakúpenie náhradných dielov, pri neuznaných garančných opravách. Napríklad DPF. Iné garančné opravy, nám napríklad garančný technik zamietol len preto, že som na neho kričal (?) A to sme mali prasknutú palivovú trubku (kovovú) a asi sme ju zničili.. Len neviem čím.
Že sú vaše autá takmer viac v servise ako na ceste? Poraďte si sám. 
Že je niektoré z nich v servise 4 mesiace z 12-tich, teda 1/3 času? Nikoho, a zvlášť ľudí v rámci slovenskej skupiny Ford to netrápi a necíti sa zodpovedný.
Máte ako zákazník nejakú požiadavku, alebo vznášate nárok? ZAMIETA SA.
Píšete o tomto blogy? Postrašíme žalobou..

Tak páni od importéra, aj vážený pán majiteľ Szilcar partners Košice… Tak ma teda žalujte.

Prajem vám, čo najviac predaných áut, aby sa v plnej miere prejavilo nedodržiavanie Záruky danej výrobcom. Záruky  danej výrobcom,  na nelimitované kilometre. Z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že motory ktoré predávate sú šmejdy, ak sa na nich prepaľujú piesty. Buďto je to totiž závada na vstrekoch, (a tie vyhodnotila skúšobňa po 377 000km ako vstreky v TOP STAVE- zaslané boli do skúšobne autorizovaným servisom Ford) alebo sú prepaľované z dôvodu nekvalitného materiálu (Vstreky, pri prepálených piestoch na 120 000 km a 300 000km menené neboli a nebola daná ani požiadavka, respektíve odporúčanie na ich výmenu). De facto, sa jedná o výrobnú vadu motora, zamietnutú dílerom, bez vyjadrenia importéra, alebo výrobcu.

Prajem vám, čo najviac predaných automobilov, aby sa ukázala neschopnosť  vami poskytovanej asistenčnej služby, získanej k zakúpeným vozidlám.

Prajem vám čo najviac predaných áut, aby sa ukázala nečinnosť importéra a jeho popredajného tímu.

Prajem vám čo najviac predaných áut, aby som nebol JEDINÝ zákazník, ktorý si dané auta zakúpil a potvrdilo sa z viacerých zdrojov, aké sú tieto autá nepodarky.

A zákazníkom značky Ford? Pevné nervy, plnú peňaženku a dobrú požičovňu áut majte pripravenú v zálohe. Aj keď, možno začne Ford ponúkať k svojím autám aj električenky zdarma.
„Ftipný“ záver nakoniec. (Ftipný ako Ford)
Naši vodiči Fordov sa na cestách nezdravia. Videli sa ráno v servise.
A možno je toto skrytý zámer Fordu a experiment v rámci Slovenska v rámci tzv. NEW AGE, alebo boja proti sociálnym sieťam.
Ľudia si kúpia autá, ktoré budú väčšinou v servise. Budú cestovať hromadnou dopravou, zabezpečenou električenkou zdarma, prestanú byť závislí na sociálnych sieťach, začnú spolu komunikovať a dočkáme sa aj toho svetlého zajtrajška. Aj keď.. Nokii sa toto nepodarilo..  Navrhujem zmeniť reklamný sloganz aj keď by to bolo plagiátorstvo:
FORD, aby ľudia spolu (v autobuse) hovorili

Fordom tam a autobusom späť…:D
Koniec „Ftipného“ záveru.

P.S.: Právny zástupca majiteľa Szilcar partners Košice ma „obvinil“, že moje blogy NIE SU OBJEKTÍVNE.
Ja viem len toľko, že toto je blog a nie novinový článok. Nie som žurnalista. A píšem len VLASTNÉ ZÁŽITKY , ktoré, ako zákazník značky prežívam. A v opisovaní vlastných zážitkov, som objektívny až, až.

P.S.2: Tak brigádnici z Fordu, hor sa do práce. Komentovať  a „lajkovať“

P.S.3: Mjaiteľovi Szilcar partners Košice odporúčam pred napísaním komentáru k blogu naštudovať si realitu a možno aj nejaké tie zákony. Vyhne sa tomu, že nás bude obviňovať z nelegálneho podnikania, ohrozovania cestujúcich a iných nečestností, prípadne porušovaní zákonov.

Kapitánov denník, Planéta Ford, Hviezdny čas:  02032016

Teraz najčítanejšie