Denník N

Číslo

Som číslo, ktoré si už nemôžem zapamätať, je to na jedného moc.

Som číslo, ktoré si už nemôžem zapamätať, je to na jedného moc. Číslo sa začalo skladať z množín čísla a naberú neskutočnú dĺžku, ako sa každý deň doslova „kotí“. Pri narodení automaticky prvé je dátum narodenia, ďalšie pridá sestrička obvykle na nožičku. Úrad zaznačí rodné číslo a vydá list, ktorým štartujete svoj občiansky život. Po krste dostanete poradové číslo záznamu vo svojej cirkvi a tiež Vám obec obvykle v hroznej igelitke čosi nadelí a mamička za Vás podpíše prvú prezenciu. Chcete cestovať, teda ešte Vás nosia, vozia, potrebujete pas s číslom a biometrickými znakmi, aj tie sú v konečnom dôsledku jedno hrozné číslo, ktoré vlastne ani nevidíte, ste totiž v utajenom systéme mega počítača v chránenom režime na obvykle nezverejňovanom mieste štátu. Začína sa koncert ochrany osobných údajov. Čísla sa rozdelili na aktérov, ktorý majú možnosť čítať čísla a Tí, čo túto možnosť zo zákona nemajú, nesmú a musia ochraňovať všetko, na čo v praxi nahliadnu a musia sa chrániť akýmisi projektami, inak Vám nadelia ďalšie číslo v podobe pokuty. Neviem, či zvážia či je pokuta vysoká alebo nízka, či Vám sedí alebo Vás likviduje. Väčšinou už nepomáha, ale sú medzi nami aktivisti, ktorých vyslovene teší.

Väčšinou každý rok meníte číslo, všetci sa tejto zmene mimoriadne tešia a minú na tú radosť neskutočné čísla, mne sa na prelome rokov 2015-2016 číslo náramne páčilo. Zložila sa celá ulica a číslo trvalo dobrú polhodinu, priznám sa, dosť som vymrzol pri pozeraní na to číslo.

Január Vás prekvapí, že ešte ste nič nestihli a štát si od Vás vyberie zákonom pekné číslo, lebo Vy sa chystáte urobiť, zarobiť. To si však od štátu musíte kúpiť. V tomto roku nariadil nový účet, trochu zmätku som pocítil, ked vygenerovaný účet bol vlastne falošné číslo, poplatok sa vrátil späť, že také číslo neexistuje. Pri odhaľovaní, kde je zrada, som zamestnal dosť osôb, ktoré mi pri tom pomáhali, bolo to vskutku dosť vysoké číslo.

Vráťme sa trošku na začiatok, kde to vlastne začalo.  Svet je plný čísiel, ale o matematiku v prevažnej miere nejde. Prvé číslo som si začal uvedomovať, až keď som sa ho pokúšal sfúknuť na svojej prvej torte. Druhé, keď som dostal dve zauchá od otca. Prvé Vás sprevádza často, začíname v prvej triede a opakujeme si to od základnej, cez strednú vysokú, začíname druhý stupeň aj tretí vysokej školy, jazyky začíname stále, keď nehovoríte musíte začínať a hanbiť sa, že stále nehovoríte plynule, často nie je s kým, nikto sa vážne nechce rozprávať a keď tak iba raz, po sobáši sa blížite k rozvodu a opäť nový život a štart od nuly, prípad väčšiny mužov. Ženy pokračujú a nadobúdajú vyššie levely a čísla majetkov.

Volá otec! Volal si mi, nie. Potom je to neznáme číslo, zasa otravuje.

Nosíte PIN v hlave alebo v peňaženke? Oboje je zlé, oboje môžete stratiť, jedno Vám ukradnú a druhé zabudnete.  Už aby nám dávali tie čipy pod kožu, aby sme nemuseli tie čísla držať v hlave. Je to nebezpečné. Idete na nejakú stránku, zaregistrujte sa. Pýta to obvykle Login a heslo. Úplne Vás to zmagorí, keď k číslu vypýta ešte písmeno a dokoná váš zmätok, ked to musí byť veľké aj malé písmeno. Samozrejme po čase zabudnete číslo aj login a tak tam už nechodíte, lebo pokus o novú registráciu skončí, také meno je tu už registrované.

Dnes som obedoval s psychológom, náhodné stretnutie, voľné miesto pri stole, známy psychológ väčšinou radí v 8-9ročníku základnej školy, deckám pri výbere povolania. Len tak sa pýtam, keď som prelistoval noviny plné čísiel kandidujúcich strán a ich poslancov, ktorých je možné pod určitým číslom zakrúžkovať, keď si ho vôbec zapamätáte.  Neviem žiadne, nemám snahu už si žiadne číslo pamätať, keď sa ma opýtate, neviem ktorá strana má aké číslo. Pýtam sa psychológa, či to je znak starnutia alebo cvokatenia. Dáva mi za pravdu, že je tých čísiel moc, že jeden by z toho aj. Je tu nádej, Slovensko Digital. Žiaľ vyzerá to, že si musia založiť politickú stranu, vyhrať voľby, aby sa niečo v tomto smere pohlo. Zatiaľ sme stratený v digitálnych číslach a ani v škole už nepomôžu. Len aby sa nám tie sestričky vrátili, budeme ich potrebovať pri liečení.  

 

Teraz najčítanejšie