Denník N

Jackpot

Tak som navštívil centrálu Fordu v Kolíne nad Rýnom. Privítali ma s úctou a usadili ma do nádhernej koženej sedačky. Moje problémy si vypočul nejaký referent. Celý zhrozený utekal za svojím nadriadeným, ktorý ma prijal do 10-ich minút. Celú story som mu zopakoval. Tak isto, plný zlosti čo to na tom Slovensku v rámci siete Ford robia, kontaktoval priamo generálneho riaditeľa. Ten odložil poradu a uviedol ma so svojej kancelárie. Opäť zopakovanie príbehu. Ale už z kvalitnou whisky v pohári a cigarou v druhej ruke. Po vypočutí môjho príbehu, prikázal jednej zo svojich asistentiek, aby sa mi venovala a spríjemnila mi čakanie. Odišiel si niečo vybaviť. Keď sa vrátil, odovzdával mi vypísaný šek, kľúče od nového Fordu Mondeo a dokumenty, dokazujúce, že som sa práve stal vlastníkom 10% akciií Fordu.
JACKPOT!
A potom som sa prebudil.

A teraz realita.
Kúpite si auto značky Ford vo firme Szilcar Partners Košice, ktoré má záruku výrobcu 2 roky a nelimitované kilometre počas záruky. Teda presnejšie, kúpite si dve autá.

Prvý motor vám skolabuje po 3 mesiacoch. Druhý motor vám skolabuje po 7-ich mesiacoch.
Obe motory vám v rámci záruky vymenia.

Za tých 7 mesiacov potrebujete 9x asistenčné služby pre neustále poruchy. 6x nedostanete absolútne nič.  Teda odtiahnu vás, ale ak vám majú zabezpečiť  pokračovanie do cieľa cesty, nestane sa. Asistenčná služba  ASA (Autoklub Slovakia Asissteance), ktorá zabezpečuje pre Ford „značkovú asistenciu“ vám nijako nepomôže.
Má vám napríklad zabezpečiť aj cestu, k už opravenému autu. Nestane sa nikdy. Sem tam si musíte dokonca zaplatiť aj opravu z vlastného s tým, že vám to slovenský díler preplatí. NEPREPLATÍ

Ste namrzený a žiadate nápravu.  Nedočkáte sa ničoho. ANI LEN OSPRAVEDLNENIA.

Človek, majúci na starosti popredajný servis u importéra značky si dovolí, zablokovať si vaše číslo, s tým, že mu mate všetko podať písomne.  Napíšete, žiadna odpoveď.

Autá vám počas 12 mesiacov stoja  4 mesiace v servisoch. Ešte zopár vecí vám v rámci záruky odmietajú vymeniť,  bez akceptácie akéhokoľvek vášho názoru.

Nakoľko importér nijako nereaguje, nijako ústretovo ani kompromisne, začnete celú záležitosť medializovať. Odkazuje vás, aby ste si celú záležitosť vybavil u dílera s tým, že je to jeho zodpovednosť. Obrátite sa na dílera a ten vám odpíše, že s tým nič nemá a máte sa obrátiť na vyššiu inštanciu. (rozumej importéra). Opakovane list importérovi, ktorý vám odpíše, že vám už odpísal.

Začnete celý tento cirkus medializovať. Prostredníctvom blogov.

Skolabuje ďalší motor a vy sa dozviete. že záruka sa zamieta. z dôvodu bežného opotrebenia  s odvôvodnením na počet najazdených kilometrov.   Namietate, že záruka, daná výrobcom je nelimitovaná kilometrami. Zamieta sa. Záruku vám zamietne díler, bez vyjadrenia sa výrobcu.
Žiadate teda vysvetlenie, ako ďalej. Žiadate objasnenie Bežného opotrebenia. Jeho definíciu
Auto je ešte 12 mesiacov v záruke.
NIJAKÁ ODPOVEĎ.
Žiadate o odpoveď importéra. ŽIADNA ODPOVEĎ.
Skúsite kontaktovať priamo japonského majiteľa importu. Odpíše. Že verí, že sa to vyrieši.

Tak som navštívil priamo centrálu v Kolíne.  A ani tam nič. Oni to vlastne povedali inak, aby sa predsa len trochu chránili. Preveria a dajú mi vedieť.  Nakoľko viem, že u importéra, ak chcú napísať  odpoveď v cudzom jazyku, musí byť v práci človek, ktorý ten cudzí jazyk ovláda,  toto potrvá.

Medzitým auto, ktoré stojí od 22.12.2015 zmenilo servis a stojí naďalej. Museli sme ho odtiahnuť, nakoľko nám hrozilo účtovanie parkovného.

Pointa?
Nebezpečný precedens z ktorého vyplýva toto:
Kúpite si auto, za určitých podmienok. V cene auta sú asistenčné služby, ktoré nefungujú. Dovolia si ale niekoľkokrát priamo vás ohroziť na zdraví a živote svojou nečinnosťou. Díler vám zamietne záruku a tlačí vás do súdneho sporu (obchodný zákonník). Díler vám zamietne záruku aj mimo štandardných postupov. Slovenské úrady a inštitúcie, pre vás neurobia vlastne nič, pretože ste auto kupoval ako firma a nie ste teda spotrebiteľ (!) (Rozumej: Vybavte si to na súde) A vo Forde v Košiciach  si môžu mydliť ruky.  Importér vám nijako nepomôže.  Centrála tiež nie.

Dnes mne, zajtra sa toto možno stane vám.
Ak vás napadne kúpiť si auto značky Ford, zvlásť vo firme Szilcar Partners, veľmi si toto rozhodnutie rozmyslite.  Nás ako spoločnosť, táto voľba zatiaľ stála 60000 euro pri kúpe áut, 25000 euro- škody pri výpadkoch asistencie, poruchách áut a pri zabezpečení náhradných áut a stále to pokračuje.  A že si vo Forde robia zo záručných podmienok trhací kalendár, že im slová ako zodpovednosť, prípadne dodržiavanie zmluvných podmienok, nespôsobuje ťažkú hlavu, to je len taký bonus, ktorý dostanete úplne zdarma. To je ten pomyslený jackpot.  Alebo naplno prejavené praktiky šmejdov.

Teraz najčítanejšie