Denník N

Iba on má schopnosti, zosadiť stranu Smer!

Až do teraz sme sa v povolebných diskusiách chytali za hlavu. Doteraz nevieme pochopiť ako je možné, že nás politici takto zradili. Možno som jediný, ale v celom tomto zvrátenom povolebnom boji vidím iskierku nádeje.

Hoci to sám nikdy neprizná, lebo je to od kosti skromný človek, som presvedčený, že Radoslav Procházka ide do vlády so Smerom, iba preto, aby ho odstavil od moci. Schopnosti, ktoré pred dvomi rokmi (prezidentské voľby) právoplatne neadobudol, chce ako trójsky kôň použiť pre dobro veci. Chce zvnútra zabrániť strane Smer získať v nasledujúcich voľbách významné preferencie.

Iste, k tomuto úsudku je treba vidieť súvislosti v maximálne širokom zábere, ale to nás už naši politici učia dlho, nie? Ďalšou ingredienciu tohto videnia, ktorá by však nemala pôsobiť ako zľahčovanie, je humor. Ten Slovákom, okrem iného, nikdy nechýbal.

Ako chce Radoslav Procházka dosiahnuť to, že strane Smer výrazne klesnú preferencie? Matematika je veľmi jednoduchá, ale poďme od začiatku.

V roku 2014 získal Radoslav Procházka v prezidentských voľbách 403 548 hlasov. Čo bolo aj pre neho iste veľmi povzbudivé. Odštartovalo to predsa vznik novej ambicióznej politickej strany. Začala sa teda predvolebná kampaň s novým pravicovým subjektom, ktorý si zakladal na správnom gazdovaní. O dva roky neskôr sa Radoslav Procházka dokázal vďaka jednej z najintenzívnejších politických kampaní, odľahčiť o viac ako 336 tisíc hlasov (počet preferenčných hlasov vo voľbách 2016 – 67.522). Ak správne rátam percentuálne sa mu podarilo zbaviť 83% nadbytočných voličov. Za dva roky! Strana #SIEŤ získala celkom 146.205 hlasov.

A teraz stratégia, ktorou chce gazda pomôcť Slovensku.

Rátajme spolu: Radoslav Procházka je schopný postavením sa za rečnícky pult, vyhrnutím si rukávov a otvorením úst, zbaviť sa za dva roky viac ako 336 tisíc voličov. Za štyri roky to bude viac 672 tisíc voličov. Teraz sa iste pýtate, ako môže prísť o 672 tisíc voličov, keď ich toľko ľudí ani nevolilo. A v tom je stratégia slovenského trójskeho koňa. Z počtu 672 tisíc voličov odpočítame 146 tisíc voličov strany #SIEŤ a ostane nám 526 tísíc voľne stratených voličov. A to sú tí, o ktorých príde strana Smer, ktorá v týchto voľbách získala 737.481 hlasov. Mínus počet voľne stratených hlasov a preferencie Smeru sú hneď na čísle približne 211 tisíc. S takým číslom by sa ich parlamentná sila pohybovala niekde na úrovni pätnástich poslancov. A to je dobrý cieľ, nie? Je to síce zložitá a krkolomná hra, na ktorú sa gazda vybral, ale nech mu to vyjde.

Ja som v týchto voľbách nevolil. Keď však vidím ako sa svoje strany správajú len pár dní po hlasovaní k svojim voličom je mi na grcanie z toho ako by sa asi chceli správať k tým, čo ich nevolili.

Ešte jedna malá úvaha od nevzdelaného nevoliča ako som ja pre pána Danka, ktorý sa oháňa „štandardnými“ stranami.

Nemyslím, že by tu existoval nejaký štandard k tomu ako má politická strana vyzerať, či ako sa má správať. Ak sú ňou tie, ktoré za ne považujete – neviem kto, ale chráň tento štát a ľudí v ňom. Môj sedliacky rozum, na ktorého používanie sa nejedna štandardná strana občas sama rada odvolá, mi hovorí, že skôr strana, ktorá ma veľké štruktúry (množstvo členov) na rôznych úrovniach verejnej správy je náchylnejšia ku korupcii. Alebo sa mýlim? Chcete mi povedať, že strana, ktorá je o pár ľuďoch, ako tvrdíte, môže páchať korupciu na štátnej úrovni? To je to, až také jednoduché?

Teším sa na najbližšie štyri roky – budú totiž znamenať rast nových ľudí, ktorí sa budú aktívne zapájať do verejného života. Raz to koryto treba vyčistiť každej svini.

Teraz najčítanejšie