Denník N

Flydubai let FZ981

R.I.P. :(

Ešte stále máme v pamäti minuloročnú marcovú nehodu Airbusu A320 spoločnosti Germanwings a dnes, takmer rok po tejto tragédií sa stala ďalšia letecká nehoda, ktorá ma zasiahla a nemilo prekvapila, pretože som fanúšik letectva a navyše, spoločnosť Flydubai spája svojimi letmi aj Bratislavu a Prahu s Dubajom.

Rád by som napísal, že prácu pilotov obdivujem, pretože každý deň desaťtisíce lietadiel prepraví množstvo ľudí bez nehody do ich cieľovej destinácie zväčša bez problémov. Avšak, občas let lietadlom nedopadne podľa našich predstáv a v tom lepšom prípade zažijeme núdzové pristátie so šťastným koncom. Nanešťastie prvé pristátie sa lietadlu spoločnosti Flydubai v Rostove nepodarilo a ako to celé dopadlo už vieme …

Skúste si predstaviť, čo asi museli prežívať ľudia na palube lietadla. Podľa zverejneného videa z posledných sekúnd letu lietadla to musela byť hrôza, ktorú by nechcel zažiť asi nikto. Smutné je aj počúvať záznam posledných slov pilota Boeingu 737-800 s riadením letovej prevádzky v Rostove. Rovnako smutné je aj to, že zahynuli aj štyri deti, ktoré mali celý život iba pred sebou.

Navyše v čase havárie mali na letisku pristáť aj ďalšie tri lietadlá, medzi ktorými bolo aj lietadlo ČSA, ktoré nakoniec pristálo na letisku v Krasnodare.

Je však pre mňa záhadou, prečo lietadlo, ktoré malo len niečo cez päť rokov, len tak zrazu, keď chcelo spraviť ďalší oblet nad letiskom, padlo zrazu z oblohy ako kameň.  Avšak, keďže nie som vyšetrovateľ leteckých nehôd, o príčinách nehody nebudem písať.

Na záver môjho blogu by som chcel nad nehodou vyjadriť úprimnú sústrasť a vysloviť prianie, aby sa už podobné tragédie neopakovali …

https://youtube.com/watch?v=63YABfuQEyA

aap_20160319_200514_2935_1beq80q-1beq80r plane-crash

Teraz najčítanejšie