Denník N

Predvolebná romanca

Zábavný výsledok toho, čo sa mi nahrnulo pred voľbami do poštovej schránky.

Ján Blahovec

Predvolebná romanca (od pána Povolebného Kopanca)

Rozkvitol rozum, krasojazdí póza,
kalendár je plný sľubov
a hladná je koza.
Dvere v pántoch melú plnou hubou:

v spolupráci vytvoríme,
všetko dobré podporíme,
každý úsek skvalitníme,
ešte ho aj rozšírime,
rozkrádaniu zabránime,
každý podvod prešetríme,
lepší život zariadime,
iba o tom s vami sníme…

Všetkého vám dáme viacej,
najmä dobre zaplatenej práce.
Naša zem nám neskutočne praje,
stvoríme v nej turistické raje.
Na zvýšenie rekreačnej prestíže
k nim zavedieme diaľnice a cesty – že?
Odstránime veci bez ladu a skladu,
vyvinieme nátlak na neschopnú vládu (*na eurovládu).
V bezpečí sa bude cítiť každý – doma, ba i na ulici,
všade budú pochôdzkovať policajní príslušníci.
Vytiahneme ľudí zo sociálnej pasce,
aj toho, kto v jednom kuse chľasce.
Pamiatky zachránime, vyliečime lesy, hory,
roľníkom dáme na benzín a na traktory.
Dajte nám dôveru, ktorej nikdy nie je dosti,
my vám ponúkame najzodpovednejšie osobnosti,
ktoré všetko splnia do bodky a so cťou,
aj erotický salón zriadia pre dôchodcov.
My vás poznáme.
My to s vami vyhráme.
My o vás všetko vieme.
My vám skrátka rozumieme.

Na rodnej hrude,
vo funkcionárskom pude,
v dedinkách, v mestách,
na zahraničných cestách,
v údoliach, na hrebeňoch hôr,
skrátka, všade, kde som kedy bol,
ba aj z nebeskej výšky,
a dokonca aj odtiaľ, kde dobrú noc dávajú líšky,

vždy som videl ČLOVEKA
ako ma volí,
ublížiť mi nedovolí,
živí ma a do *honoru (*župana) oblieka.

* použiť podľa druhu volieb

Teraz najčítanejšie