Denník N

52 miliónov zhliadnutí a ty si to ešte nevidel?

Stojíš v drogérii pred miliónom sprcháčov. Ktorý si vyberieš? Ako Slovák so šesťsto eurami v čistom a stoosemdesiat eurovým nájmom sa načiahneš za tým v akcii za euro desať. Alebo si spomenieš na reklamu s čokoládovým sympaťákom na koni a vyberieš si Old Spice. Nielen Justína Bieber, ale aj šikovná reklama môže mať desiatky miliónov videní na YouTube. Virálne bolo aj domáce video (podnikavého priateľa) Paris Hilton, neskôr sextape jej dobrej a rovnako podnikavej kamošky Kim Kardashian (rovnaký business plan) a môže ním byť video s podobne neinteligentným obsahom z réžie hocikoho. Nie. Keď ty natočíš porno, tak si to milión ľudí nepozrie. Ale keď sa v záchvate svojho bohovského outfitu prezentuješ na ulici tým, že máš na sebe G-Star(y) z Polusu, tak gratulujem. O pár dní pohltíš Facebook ako „Kebab do ruky“ a smeje sa na tebe celé Slovensko. Si virálny. Internetová (G)star. Na chvíľu, ale s nálepkou kebab/čurák naveky. Áno. Aj hnedastá spoluobčianka s nahovno skloňovaním rozhadzujúca rukami jedným smerom, že: „Tu kabel,“ a druhým smerom že: „Tu kabel (…) a čo spravil s peňežami?!“ na ktorej vizuálne a rétoricky zaujímavé vystúpenie vznikol nejeden remix, je virálna.

 

Páči sa, tu je 10 + 1 „virálov“ od skutočne pekných nápadov až po videá, ktoré ti okrem pocitu, že ty si ten normálny, nedajú skutočne nič. Ale včera ste nechali na bare okrem kopy euriek a hanby, aj nejaké tie mozgové bunky. Takto vám to prospeje.

1. „Ahojte svetielka“ ALEBO Keď sa ľuďom prihováraš cez webku a my tomu nerozumieme

To, že Silvia Šuvadová hovorí o veciach „medzi nebom a zemou“, treťom oku a trhlinkách, puklinkách v nás, no a nech. Neklope mi na dvere so sektárskym úsmevom  a nepchá mojim deťom, ktoré nemám, do rúk brožúrky s farebnými obrázkami šťastných ľudí a šťastných zvieratiek niekde na lúke plnej šťastia. Ja ďakujem! Vesmíru za ľudí, ktorí mi pripomínajú, že som úplne v poriadku. Dúfam, že Silviine prispievanie naberie grády a dočkáme sa aj videa z inej planéty.

 

2. Pekná reklamná kampaň/Od zajtra NEchudnem  

Dove Evolution z roku 2006. Reklama demonštrujúca skreslenosť dnešného vnímania krásy v jednej minúte. To, že všetky tie nádhery na billboardoch, titulkách a všade nie sú o nič väčšie nádhery ako sme my, ktoré na tie billboardy, titulky a všetko hľadíme a hovoríme si, že od zajtra držíme bielkovinovú, 90-dňovú, Dukanovu, krabičkovú alebo kapustovú diétu, nám pridáva na sebavedomí a reklame na sile. Btw vedeli ste, že existuje diéta podľa zamestnania? Chcela som ju skúsiť, ale neviem sa zaradiť: sekretárka, predavačka, športovkyňa, neaktívna a často chorá, pártyžena, mama v domácnosti.  #LDMJB

 

3. Domáce video/Vždy som mala pocit, že nedokážem prejaviť emócie naplno  

Kamoši sa raz spýtali kamošky, čo je to klitoris. Jej neistá a nezabudnuteľná odpoveď: „Pokémon?“ hovorí o sile zásahu slovenských detí japonskou animovanou rozprávkou, po ktorej nedeľnom zhliadnutí chceli všetci vlastniť pokéball. A o jej neznalosti anatómie ľudského tela, ale to sme boli deti. Dnešné deti sa s takýmito pokémonmi pravdepodobne už hrajú…V období slovenskej poké-éry boli detské vačky plné obalov po rozbalených žuvačkách a pod oknami bolo akosi častejšie počuť: „Mamaaa! Hoď mi koruny!“ Z tých, ktorí sa neuspokojili s desaťkorunáčkou od mamy, sa začali formovať prví zločinci. V jednote dochádzalo k častým krádežiam 3D kartičiek pokémonov. Túžba po nich zbavila chlapcov strachu napchať si kartičky do slipov priamo pri pokladni. Častým terčom vyžutých žuvačiek najväčších grázlikov sa stali vlasy nás dievčat a chodníky boli v tom čase lepkavejšie ako hocikedy predtým.

 

4. Vložky v reklame? Dá sa to urobiť aj tak, aby to trápne nebolo  

Žena v svetri stiahnutom pod zadok sa tvári skľúčene, nepohodlne, „menštruačne“. Do jej otráveného života vstupuje vynaliezavejšia kamoška, ktorá ju potľapká po pleci v zmysle, mám pre teba riešenie. Tým je nejaká super vložka, ktorá absorbuje modrú tekutinu zo skúmavky. Strih. Kamošky veselo vrtia zadkami na parkete, ulici alebo na toalete, pričom hlavná hrdinka sa cíti sviežo a bezpečne. V bielych obtiahnutých nohaviciach, samozrejme. Reklamy, pri ktorých sa chytáme za hlavu. Spoločnosť HelloFlo ti pošle 5 dní pred začatím obdobia, počas ktorého  znepríjemňuješ život všetkému žijúcemu naokolo, diskrétny balíček vložiek, tampónov a cukríkov (!) priamo domov. Za 30$/mesiac. Ak chceš deluxe mesiačiky, dá sa objednať aj deluxe balíček za 50$. Newyorská media company, Hayden 4 Media, vytvorila pre firmu profitujúcu z Američaniek (ktoré sú hnilé skočiť do drogérie, ale mekáč, to áno)  reklamu, ktorá dosiahla 4 milióny videní v priebehu prvých 4 dní a bola označená za prelomovú vo svete „tampónových reklám“.

„It`s like Santa for your vagina.”

 

5. The Dancing Traffic Light/Ako donútiť Portugalca zastaviť na červenú 

Stojíš na Bajkalskej a bohuješ, lebo ťa cestou z práce na pivo zdržal červený panák na semafore. A teba čaká jeden na stole. Prebehneš? Neprebehneš? Reklamná agentúra  BBDO Germany prišla (pre automobilku Smart) s originálnym nápadom, vďaka ktorému sa im podarilo zvýšiť počet Portugalcov, ktorí si pekne počkali na zelenú namiesto toho, aby cez cestu temperamentne prebehli na červenú. O 81%. Ako? Takto:

 

6. Evelyn is Fresh ALEBO Tento hnusný svet potrebuje presne takýto humor!

Ja keď pozerám niečo vtipné, tak sa priblblo usmievam na monitor. Ale keď si pustím Evelyn, tak produkujem aj smiech. Niektorí produkujú debilné (slabá náhrada za vulgárny prívlastok) komentáre typu:

„Pozri sa na seba ako vyzeráš, ty (fuj, aké škaredé slovo).“

„Ty si dobre tupá, ty (fuj, aké škaredé slovo).“

Okrem toho, že spomínané skvosty zvyknú obsahovať viac gramatických chýb ako slov, tak obsahujú žiadnu až zápornú sebareflexiu. Môže niekto škaredý a tupý napísať, že je niekto škaredý a tupý? Ich dvojciferné IQ hovorí: „Áno!“

 

A keď sme mali včera toho Valentajna, všade srdiečka a láska a srdiečka, tak si dáme aj bonus. Z lásky:

 

7. Push to add more drama/Prečo pozeráš akčné filmy  

Predstav si obyčajný deň v tvojom obyčajnom meste. Kráčaš po obyčajnom námestí, míňaš sa s obyčajnými ľuďmi, všetko obyčajné situácie. Dohodli ste sa s kamoškou, že dáte kávu. „Veľké latté,“ (ako obyčajne) a ohovoríš ďalšie 4 kamošky. Zajtra pôjdeš s druhou, aby si ohovorila túto prvú. Ako obyčajne. Dáte si bočku, vydáš sa po tom obyčajnom námestí, aby si pokračovala vo svojom obyčajnom živote a zrazu zbadáš NEobyčajné tlačidlo, ktorého stlačením môžeš všetkému tomu všednému pridať nejaký ten vzruch. Stlačíš? Reklamná agentúra Duval Guillaume vytvorila pre akčnú belgickú televíziu TNT bohovo akčné video, ktoré má akčných 52 miliónov zhliadnutí. Stlačíš?

 

8. American dream/Tyra Banks a jej biggest beauty secret eveeeeer! Eveeeeer!

Toto video nemá ani milión views, ale musím. Ja už som kedysi v jednej slovenskej reality show tlieskala za tridsať eury na pokyn. Ale to som mala pred výplatou. A jesť každý deň šošovicu odmietam (špagety s kečupom mi nikdy nechutili). Supermodelka Tyra Banks prichádza do svojej show, aby odhalila tajomstvo svojej krásy. S očami, s akými idem po sobotňajšej noci maximálne po Colu do Samošky za rohom. Odhalenie toho, že za svoj vzhľad vďačí krému Vaseline, je tak ešte dramatickejšie. Dievčatá v hľadisku šalejú, pretože za to dostali zaplatené a pretože niektoré určite uverili tomu, že sa po natretí zobudia krajšie a o štyridsať kíl ľahšie. Tyra medzičasom dostáva superepileptický záchvat opojenia sebou samou.

 

9. Music video/Song, ktorý zahájil fajty v diskusiách (ako naše RFRNDM)

Dúfam, že Boh odpustí všetkým verným ovečkám, ktoré ukazujú prstami na mužov, ktorých nerajcuje Eva a na ženy, ktoré nedráždi Adam. Lebo Fero z Dolnej Hornej, ktorý ľúbi Zuzu a ľúbi si vypiť a Zuza z Dolnej Hornej, ktorá ľúbi Fera, sú spolu od svojich 13-tich. Neskôr by sa možno aj rozišli, ale viete. On by sa hodil pod osobák, keby ho nechala a ona mu to verí, tak ho umrieť nenechá. Veď pre niečo sa v tých 13-tich zaľúbiť musela, že? Škoda, že už si nepamätá pre čo to bolo. Po x rokoch si už Zuza zvykla, že jej Fero sem-tam jednu vypáli, lebo veď nemal obed navarený, keď prišiel z roboty kvalitne nadrúzganý. Zuza a Fero trávia voľný čas pri televíznych novinách a Smotánke, zanadávajú si spolu na štát, systém a nespravodlivosť, pri zábavných reláciách sa zasmejú na tom, že ten debil na ulici nevedel, že keď sa jedno vajce varí 7 minút, tak dve vajcia sa budú variť tiež 7. Pripitý Fero potom Zuzu vyplieskla po zadku a už som hovorila, že bude svadba? To aby v Dolnej Hornej v hanbe nezostali. Lebo bude bejby. Chcú si to nazvať manželstvom. Budú rodina. Takže toto je normálne, však?

Slovač. Skloníme hlavu a necháme so sebou zametať z každej strany. Keď ide o nás. Ale že sa dvaja rovnakí ľúbia, do toho už kecať budeme. To už tých teplých buzerantov treba aj po hlavách vytrieskať, však?

 

10. Street prank/Bábätko ťa prostredníčkom posiela DOKINA!

Detský plač a opustený kočiar v uliciach New Yorku. Dúfam, že nie si bezohľadný ignorant a podídeš bližšie, aby si skontroloval, či je pod bielou prikrývkou všetko v poriadku. Lebo o to išlo. Pozri si výrazy obetí posadnutého dieťaťa, ktoré zo svojho kočíka rozosieva hnev vo forme diabolského vrčania a nechutných zvratkov. Video, ktoré získalo viac ako 4 milióny zhliadnutí v priebehu jedného dňa. Tvorcom marketingovej kampane pre horor Devil`s Due dávam bodík za skonštruovanie malého satana, ktorý dokáže vztýčiť svoj prostredníček (tým správnym smerom) a ujovi v žltej bunde za dokonalý poker face.

 

+1

A na záver niečo naozaj pekné. Bez komentára. Majte peknú nedeľu.

 

Blog Diary of Barbory

 

Zdroje: youtube.com, dezeen.com, zive.sk, businessinsider.com, entrepreneur.com, nydailynews.com, hayden5.com, telegraph.co.uk

Teraz najčítanejšie