Denník N

O čo vlastne ide Projektu N?

O čo vlastne ide Projektu N?

Najprv som si myslel, že je to preda jasné.  Penta vstúpila do Petit Pressu a väčšina redakcie SME podala výpoveď.  Za tento odvážny krok do neznáma som ich uznával a myslel si, že im ide o:

1, protest proti Pente, ktorý má ukázať, že všetko si kúpiť nemôže a že sú tu ľudia ochotní sa jej postaviť za každú cenu.

2, vytvorenie nezávislých internetových novín, ktoré sa budú zodpovedať len svojim čitateľom. Tým, že nebudú mať štandardnú vlastnícku štruktúru a budú financované výhradne čitateľmi, príbeh s Pentou sa nebude môcť zopakovať.

Lenže potom sa stala vec, ktorá ma zarazila. Projekt N vytačil svoje prvé reklamné vydanie ohľadne 17. novembra v Petit Presse!

Od vtedy nechápem o čo Projektu N ide.

1, Protest proti Pente s využitím vydavateľstva v ktorom má podiel by vyzeral prinajmenšom komicky.

2, Noviny, ktoré budú vydávané v Petit Presse budú od neho podobne závislé ako SME. Akéhokoľvek vydavateľa Projek N bude mať, bude od neho závislý. Podobne bude závislý od  inzerentov a investorov, o ktorých sa začína hovoriť. Takže zo slova nezávislé zostane len reklamný slogan.

Preto sa pýtam ešte raz – o čo teda Projektu N ide?

_______________________________

Moja motivácia napísať tento blog: Najprv som chcel zistiť postoj Projektu N k tlačeniu v Petit Presse na facebooku.  Žiadna odpoveď. Potom som si všimol podobnú otázku pod článkom Tomáša Bellu (http://projektn.sk/3983/vysledky-projektu-n-po-tyzdni/). Aj keď Tomáš nemal problém odpovedať na iné otázky, na túto neodpovedal, ani keď som sa ju spýtal znova.

Vo svojom manifeste Projekt N uvádza: “ My zas vieme, že ste citliví na úprimnosť, otvorenosť, že máte vysoké nároky.”  Vedieť je pekné, ale ja by som chcel viac.

Teraz najčítanejšie

Peter Kolesár

Pracujem ako biochemik / molekulárny biológ na Masarykovej univerzite v Brne.