Denník N

Our Eurostars – returning international Slovaks

V roku 2004 Európska únia otvorila hranice krajinám spoza bývalej „Železnej opony“. Od toho momentu viac ako 100 miliónov občanov získalo bezvízový a bezpasový prístup na Západ. Vďaka príbehom tých ktorí odišli, naučili sa novým veciam a vrátili sa, skúmame ako sloboda pohybu mení našu krajinu a Európu, Slováka za Slovákom.

Prezrite si obsah stránky, nájdete tu príbehy navrátilých ‚change-makers‘ na poli biznisu, vedy, terapie, umenia a reštauračné služby. Dozviete sa ako pomáhajú urobiť našu krajinu konkurencieschopnejšou, kozmopolitnejšou a zábavnejšou. Doplnené o názory vlády, biznis sféry a spoločnosti – spolu 11 ľudí zdieľa svoje príbehy a ukazuje ako sa naša kultúra mení tým, že sme nositeľmi niečoho nového. Poučte sa z ich ťažkých skúšok, výziev a nechajte sa inšpirovať k tomu ako aj vy môžete uskutočniť svoje sny.

(Pre lepšie rozlíšenie obrázku kliknite na ikonu v pravom hornom rohu nasledujúcej grafiky.)

Teraz najčítanejšie

Zuzana Palovic

Mojou vášňou je objavovať. Nadväzovať kontakt s novými kultúrami a ľuďmi si užívam najviac na svete. Naša planéta je malá a ja milujem keď mi to život pripomenie. Rodená Bratislavčanka, vyrastala som v Kanade, no Slovensko je pre mňa spojené s domovom. Som dieťa emigrantov, strávila som väčšinu života znovunapájaním sa na moju rodnú zem. Som srdcom cestovateľka a venujem sa akademickému výskumu ľudskej migrácie. Mojím objektom záujmu je ľudská transformácia a kolektívna premena. Tento blog je venovaný tým, ktorí odišli, podstúpili premenu a vrátili sa, aby zdieľali svoje príbehy so Slovenskom.