Denník N

Cigánska spoveď

Ilustračné foto – TASR
Ilustračné foto – TASR

Volám sa Michaela a som Rómka. Narodila som sa v presvedčení, že svet je dobré miesto. Verila som, že ľudia sú buď dobrí, alebo zlí. Že nie je podstatná fyziologická podstata, pretože skutočne dôležitý je len charakter. To som však ešte netušila, že ľudia sú najkrutejší spomedzi všetkých živých tvorov.
Často počúvam, aké nespravodlivé je, že cigáni majú všetko, kým bieli nemajú nič. Čítam, aké ťažké je žiť na rovnakom území s cigánmi, aké náročné je strpieť ich. Ja vám dnes napíšem, aké je to žiť s bielymi. Poviem vám, čo znamená patriť do menšinovej skupiny, ktorú väčšina nenávidí.
Po skončení základnej školy som sa ako zvyšok mojich spolužiakov hlásila na strednú školu. Áno, napriek tomu, čo si myslíte, záleží mi na vzdelaní. Keďže som sa narodila nielen s nesprávnou farbou pleti, ale aj zrakovým hendikepom, ktorý ma odsudzuje na večný boj za práva, ktoré mi prirodzene prináležia, musela som strednú školu vopred o svojej chorobe informovať. Prišla som na rozhovor so zástupkyňou riaditeľa na istom gymnáziu, aby som sa spýtala, či mi dajú príležitosť, stať sa ich študentkou. Predpokladala som, že s hendikepom problém mať nebudú, nakoľko už prijali študenta s rovnakým postihnutím. Oni ho však mali. Zástupkyňa mala asi nadprirodzené schopnosti, pretože jeden jediný pohľad jej napovedal, že nie som hodná toho, aby som študovala na ich škole. Nie som spôsobilá, aby som sa vôbec usilovala chodiť na akékoľvek gymnázium. Podľa jej odhadu by som mala vyskúšať učňovku, nakoľko pre ľudí mojej skupiny sú učňovky vhodnejšie. Viete, čo je na tom najhoršie? Uverila som jej. Uverila som názorom tých, ktorí po vzhliadnutí farby mojej pleti usúdili, na čo všetko mám a na čo nemám. Verila som, že som menejcenná. Dnes už viem, že sa mýlila.
Pred niekoľkými rokmi sme si s rodinou hľadali podnájom. Potrebovali sme nájsť takú lokalitu, ktorá by bola čo najbližšie k centru. Dovolali sme sa na inzerát, ktorý nás zaujal zo všetkých najviac. Pani v telefóne bola ochotná. Dohodli sme sa na osobnom stretnutí, na ktorom sme boli ochotní vyplatiť hneď aj nájom spolu s depozitom. Len, čo sme prišli na miesto určenia, zostali sme nemilo prekvapení. Keď vlastníci bytu zistili, že sme cigáni, predošlá prívetivosť sa razom zmenila na správanie, hodné primitíva. Ani len z auta nevystúpili, aby sa náhodou nenakazili všami, o ktorých boli presvedčení, že ich máme. Áno, ak ste to doteraz nevedeli, všetci máme vši. Všetci sme hlúpi, zaostalí a mydlo nevidíme, ako je rok dlhý.
Moja sestra cestovala s deťmi a mužom vlakom. Pokojne sedeli, venujúc sa svojim ratolestiam. Avšak len do chvíle, kým sa nepostavila mladá žena s tvárou červenou od zlosti a nezačala sa sťažovať, že je nútená cestovať s cigánmi. Žena cestovala so svojou matkou, ktorá len sedela a ticho sa prizerala.
Sedela som na stanici a čakala, kedy na nástupište príde môj vlak. Okolo mňa prechádzala skupina chlapcov. Zbadali ma a ako správni príslušníci majoritnej triedy, mojim smerom začali kričať. Pýtali sa ma, či som prišla kradnúť a nezabudli použiť ani vulgarizmus, opisujúci ženy ľahkých mravov.
Bol to biely človek, ktorý mi ani neviem prečo vložil pomyselnú nálepku a ešte ako žiačke druhého stupňa predpovedal, že kým dokončím deviaty ročník, budem tehotná. Bol to biely človek, ktorý sa ma pokúsil okradnúť. Bol to biely človek, ktorý dourážal mňa aj moju rodinu. A prečo? Pretože nemáme tú správnu farbu pleti. Pre bielych sme nevzdelanci, žijúci len z dávok, pričom sa ani neobťažujú skutočne nahliadnuť do neskreslených štatistických údajov. Pre väčšinu bielych sme len banda podvodníkov, pričom deti máme už od desiatich a spávame medzi sebou.
Teraz vám poviem, čo si o vás myslím ja.
Vy plačete nad svojimi zničenými vzťahmi a nad tým, ako zo seba dávate všetko, no nedostávate nič. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, že najskôr musí byť človek šťastný sám, aby mohol byť pre druhého plnohodnotným partnerom? Pochopíte niekedy, že vzťah nie je terapia, prostredníctvom ktorej sa liečia vaše komplexami zničené sebavedomia?
Vy si ovešiavate facebookové nástenky príspevkami o týraných zvieratách, ktoré treba zachrániť, plačete pre zajace a psy, no človeka pokojne nazvete čiernou opicou bez toho, aby ste ho poznali. Spisujete petície pre ranené živočíchy, ale človeka necháte ležať na ulici, pretože ste na seba prevzali úlohu Boha a dovoľujete si rozhodovať, kto má žiť a kto nie.
Vy tvrdíte, že cigáni žijú neviazane, no nepozriete sa na to, ako žijete vy. Svoje deti vychovávate k nenávisti a potom sa čudujete, kde sa v ľuďoch berie toľká nevraživosť?

Prezerala som si príspevky z diskusných stránok na facebooku. Zaujali ma dva príspevky, v ktorých sa jasne ukazuje, ako je ľudstvo nepoučiteľné a ako stádovite nasleduje krvavý príklad minulosti.
Chlapec písal, že u žien nemá šťastie, pretože je cigán a ako taký nemá v očiach majority nárok na nič.Pod príspevkom sa objavili takéto komentáre:
Este cigan nemal na nic narok
To v ktorej krajine je tak pekny zivot ked cigan nema na nic narok ? (grin)(grin)
Vsak si najdi ciganku, vari si nemyslis, ze si mozes najst daku bielu gadzovku (grin)(grin)
Hide or embed this
Nebuď zlá .. Neber mu sny (grin)

Chcela som len aby bral realitu taku aka je (grin)
Len na socialne davky …
A sestru nemas?
ale sak ma surodencov + nahodna okoloiduca v osade
Nesmúť hlavné je že máš deti
Praveze cigani ich maju uz ked maju 12

Druhý príspevok písal muž – cigán, ktorý sa diskutujúcich pýtal, či je možný vzťah medzi cigánom a bielou ženou.
Komentáre:
tusi kludne nechaj tomusi byt riadna trupka (grin)
Prosim ta nie (grin)
Otoc ju aby videla kto ju tr..ka a snad ked ta uvidi si dotr…al alebo je konecne daj dole tie ruzove okuliare
A ty si už videl medveďa hnedeho pokope s medveďom bielym? (grin)
Pokial sa dalej nebudete množit tak je to ok (grin)
Fuj, hnusny, debil cigan trtkaj tvoju mamu
Musi byt riadna p…ked trtka s ciganom
Mala 9 rocna Janka od susedov nie je este vhodna na vydaj (frown)
Fuj miešanie zas
Nerozmnožuj se
Jedinu gadziku, ktoru si ty videl je ta, ku ktorej sa chodis na urad prace kazdy mesiac hlasit. Dik more, dilino.
Nie, nieje to normálne (grin)(grin)(grin)nestačí že využívate štát, tak ruky preč od gadziniek. (grin)(grin)(grin)
nie som rasista…ale zachovanie rodu by malo byt cistokrvne …pokial spolu trtkate a nemate decka tak je vsetko okej…ja osobne by som si s cavenkou nevedel predstavit manzelstvo…mozno este tak s cernoskou (grin)(grin)
hovno nevyleštiš ….
Takaaaa moznost…ale nemiesaj nas pls (grin)

Toto je dnešná inteligencia. Toto je dôvod, prečo je na tom Slovensko tak, ako je.
Kedysi žil jeden muž, presvedčený, že len čistokrvná rasa je dokonalá. Len tí, ktorých pleť je totožná s tou jeho, si zaslúžia žiť. Je smutné, že tisíce ľudí muselo zomrieť len tak a len málo ľudí si z toho vzalo ponaučenie. Najväčšou tragédiou ľudstva je nenávisť. Najväčšou záhubou dnešných čias je neznášanlivosť a neschopnosť navzájom sa rešpektovať. Príbeh sa opakuje, história sa otvára. A ja sa pýtam, do kedy?

Teraz najčítanejšie