Denník N

Volím si teba, RegioJet

Zdroj: wikipedia.org
Zdroj: wikipedia.org

RegioJet oznámil ďalšie zvyšovanie cien. Tentokrát sa bude prevažne týkať lístkov za 9 eur z Bratislav do Košíc a naopak. Ich ceny sa vyšplhajú na viac ako 12 eur. Napriek tomu pri voľbe dopravcu na východ aj tak upradnostním žlté vlaky.

Včerajšia správa o tom, že RegioJet zvyšuje ceny vlakov na Slovensku ma, musím priznať, nepríjemne prekvapila. No po chvíli rozmýšľania ma napadlo: „No a čo“.  Veď keď porovnám kvalitu vlakov ZSSK a vlakov RegioJetu, nemám o čom rozmýšľať.

Naposledy, keď som šla vlakom ZSSK som si povedala, že nikdy viac. Po zrušení IC vlakov v bežné dni, okrem piatku, som bola nútená ísť vo štvrtok domov rýchlikom. Za lístok som dala viac ako 14 eur do Popradu aj s miestenkou. Pri okienku mi nevedeli povedať, či tá miestenka bude vo vagóne s elektrinou, v kupé alebo v open space. Keďže som nechcela riskovať  5 hodín státia (v prípade meškania vlaku viac) kvôli študentom cestujúcim zadarmo, ktorí veselo obsadili všetky nemiestenkové miesta, to euro som za to dala. A hľa, miesto v starom, z vonku posprejovanom vozni bez klímy, bez elektriny a bez čerstvého vzduchu. Jediné, čo som cítila bol nepríjemný zápach zo záchodu, na ktorý keď som sa pozrela, pomyslela som si, že aj keby neviem čo, tak naň teda nepôjdem. Toľko k mojej poslednej skúsenosti so štátnym dopravcom a jeho rýchlikmi.

Čo sa týka jeho IC vlakov, tie boli na Slovensko primerané vybavením, no strašne predražené. Po nástupe žltých vlakov sa snažili zlepšiť pohodlie cestujúcich minerálnou vodou a novinami, no cenovo boli stále drahšie ako oveľa lepšie vybavený RegioJet. Jedinou výhodou IC vlakov pre mňa bolo ich napojenie na osobné vlaky. Tie totiž v prípade meškania IC vlakov boli povinné čakať na IC-čka. Teraz keď cestujem RegioJetom vždy upieram zrak na hodinky, či stihnem prestup alebo nie. Zatiaľ ale vždy úspešne.

Okrem tejto maličkosti na RegioJete na Slovensku nenachádzam chyby. Ich servis, jedlo, občerstvenie ako také, to všetko je pre mňa na Slovensku nadštandard. Áno, občas meškajú a vypadne elektrina a klíma a stewardi niekedy nestíhajú, no na rovinu, stále je to omnoho viac ako sme sa dočkali u štátneho prepravcu a aj po novom zvýšení cien to bude lacnejšie.

A tak napriek môjmu asi 5 minútovému hundraniu, že ďalšie zdražovanie, som vlastne rada, že takýto súkromník ako RegioJet na Slovensku vôbec premáva.

Teraz najčítanejšie