Denník N

Nekalá obchodná praktika!

Už je tomu rok, čo píšem blogy a neprešiel jediný mesiac bez toho, aby sa mi neozval niekto, kto spoznal v mojom blogu seba ako oklamaného a podvedeného klienta. Píšete mi, že ste si chceli sporiť no tí nedonosenci vám predali poistku, že ste sa chcel pripraviť na dôchodok no nikto vám nespomenul nákladnosť riešenia, že 2 roky vašich úspor sú fuč a podobne. No došlý email od pána Jána bola prisilná káva.

Čo by triezvy a morálne nenahnitý človek urobil, ak by zbadal slepého pána na verejných dámskych toaletách?

Povedal by: „Pane, pánske sú vedľa“, a pravdepodobne by ho tam aj zaviedol.

Čo ale spravil pracovník poisťovne, keď k nemu prišiel i keď vidiaci ale bankovým produktom absolútne neznalý zákazník so žiadosťou o tretí pilier? Nuž predal mu investičnú životnú poistku…

Pri situácii so slepým pánom by to znamenalo asi toto: Nie len, že ho „necúvol“ a neodprevadil na pánske, no on sa dokonca namiesto toho chladnokrvne zahral na „hajzelbabu“ a bez mihnutia oka si od neho ešte aj vyžiadal vstupné.

Vitajte v reálnom svete, kde sa zarába na nevedomosti a dôverčivosti a kde Vám ostatní kolegovia a kolegyne ešte aj kupujú šampanské a trasu pravačkou za super výkon na team-building party!

Pre tých, ktorí ešte nechápu v čom tkvie pointa, vysvetlím: Tretí pilier je doplnkové dôchodkové sporenie, ktoré ponúkajú doplnkové dôchodkové spoločnosti (DDS). Je to produkt, ktorý slúži na prípravu na dôchodok. Naopak životné poistenie, je produkt v repertoári poisťovní, ktorý primárne poskytuje ochranu a to vo forme vyplatenej sumy od poisťovne v prípade úrazu alebo choroby. Nie je to nič, čím by sa človek mal pripravovať na starobu a vonkoncom to nesupluje úlohu 3. piliera.

Pracovník poisťovne mal povedať: „Pane tretí pilier žiaľ v ponuke nemáme, skúste oproti v DDS-ke.“, alebo mal skutočne vypísať zmluvu tretieho piliera (poisťovne v rámci crosselingu spolupracujú s DDS-kami a je dosť možné, že tretí pilier šlo aj v danej poisťovni kúpiť).

Celú záležitosť samozrejme predtým dotyčný „slepec“ no dnes, po prečítaní blogov, už lepšie vidiaci Jano, reklamoval. Najprv emailom:

Dobry deň,

Mám tu zopar dotazov, otazok a žiadostí na moje životné poistenie u Vas.
Pán ktorý mi pred 10 rokmi ,,predaval,, túto ŽP ako tretí pilier, s tym že si tým našetrím na dochodok a popri tom som poistený, si zo mna robil asi velku srandu, resp. mal asi velku proviziu za poistku.

Vam sa zda že po 10 rokoch ked som Vam poslal 3912.91 € a aktualna odkupná hodnota poistky  je 1834.09 € si pekne šetrim na dochodok? Podla mna nie. A to že mám v ňom kryté riziko smrti vo výške cca 3900 čo stačí na vykrytie finančných nákladov spojených s pohrebom. a nemám tam vykryté najdôležitejšie riziká ako trvalé následky urazu alebo invalidita v dosledku choroby alebo úrazu

Je toto podla vas dobra poistka? Je toto podla Vas šetrenie na dochodok?

Je toto podla vas dobrá cena za poistku v takom rozsahu čo ponúka?

Mám tu aj jednu žiadosť na Vas, môžete mi ju poslať kľudne mailom, alebo aj poštou. Preferujem mail.

ŽIADOSŤ:
Žiadam vás týmto o poskytnutie informácií k mojej zmluve investičného životného poistenia číslo 123 v tomto rozsahu: zoznam všetkých poplatkov a v absolútnej hodnote ich výšku, ktorú ste strhli z mojich platieb/z môjho konta, a to odo dňa uzavretia mojej zmluvy po deň obdržania mojej žiadosti. Taktiež žiadam o uvedenie sumy ešte neuhradených počiatočných/zriaďovacích nákladov.”
Chcem sa ešte spýtať, Kolko budem mat na ucte o 30 rokov(koniec poistky), ked by som platil mesacne 30€. Po odratani všetkych poplatkov a odmien.

Dakujem

s pozdravom pan Ján

Email sa záhadným spôsobom stratil a odpoveď naň mu nedošla, tak neskôr napísal list v rovnakom znení.

Odpoveď, ktorú dostal, by nejedného vytočila k nepríčetnosti:

To, že sa jednalo o nekalú obchodnú praktiku, že to bolo pochybenie obchodného zástupcu poisťovne možno po odbornej stránke alebo že si akýmsi nedopatrením práve v deň riešenia Jánovej požiadavky nechal obchodný zástupca chrbtovú kosť doma v pohári na nočnom stolíku… O tom samozrejme v liste ani zmienka.

Poisťovňu nezaujíma, že Ján mal bielu paličku, tmavé okuliare a pri nohe vodiaceho psa. Však tam to v zmluvných podmienkach píše čierne na bielom!

Na záver ešte výpis z účtu po 10 rokoch. Aby si už nikto po prečítaní tohto blogu nemýlil tretí pilier so životnou poistkou:

 

Ing. Marcel Onufer


Čítajte viac:

Teraz najčítanejšie