Denník N

TEDxyouth v Banskej Bystrici

V sobotu sa u nás, tu v BB, konalo svetoznáme podujatie TEDxyouth, ba čo viac, bolo organizované bystrickými gymnazistami. Tu je názor ďalšej gymnazistky, ktorá sa bola pozrieť.

TEDx je formát uvoľnený svetoznámou konferenciou TED, aby takýto event mohol organizovať každý s dobrými nápadmi.

grey-matters

Som veľmi rada, že som sa tohto podujatia mohla zúčastniť a ešte radšej som, že poznám tých inšpiratívnych ľudí, ktorí za týmto všetkým stoja. Dokonca sú to moji rovesníci, ba niektorí sú odomňa aj mladší. Tak a to už je niečo! (Áno, pozerám sa na vás, ľudia vo veku mojich rodičov, vidíte, nesedíme len za počítačom, robíme aj iné, viac obohacujúce veci).

Alebo sa na ne aspoň chodíme pozerať. Takže tu máte môj TEDx deň.

Ráno ma potešil uvítací balíček, vyrážam na semináre. Myslím, že výber prednášajúcich bol skutočne premyslený, ako napríklad dobročinná práca v podaní Kaji Bernátovej, umenie v zastúpení Radoslava Piovarčiho, šport podľa nášho olympíjskeho víťaza Mateja Tótha a mnoho ďalších zaujímavých ľudí a prednášok. Určite si každý prišiel na svoje. Prednášky sprevádzala veľmi milá, komorná atmosféra, žiadna „masovka“, mladí ľudia sa prišli pozrieť na úspešných mladých ľudí na podujatie organizované proaktívymi mladými ľuďmi, veď predsa TEDxyouth.

Pomedzi prednášky sme mali ale aj workshopy, veľmi interaktívne, každý si mohol vybrať spomedzi rôznych tém, ako napríklad, v dnešnej dobe veľmi populárne startupy, stále aktuálnejšia téma multikulturalizácie, ukľúdňujúca jóga, či zopár ďalších. Zase raz možnosť výberu.

Teda ako by som TEDxyouth v Banskej Bystrici zhrnula?

Perfektní rečníci, program, workshopy, možnosť „ušiť“ si program namieru, každý si našiel svoje. Ale ako sa hovorí, najskôr cukor, potom bič, predsa je tu jedna vec, ktorá mi udrela do očí ako trošku rozdielna oproti TED a TEDx diskusiám, ktoré bežne nájdete na youtube, a to, že sobotňajší rečníci to poväčšine brali ako možnosť prerozprávať svoj životopis, netočili sa okolo jednej témy, či situácie, ako je pre tieto konferencie typickejšie. Či je to dobré, alebo nie, musí posúdiť každý podľa seba.

Jedno veľké ďakujem patrí každému jednému organizátorovi, ktorý sa nemálo nadrel na tom, aby všetko vyzeralo tak, ako vyzeralo a každému jednému rečníkovi, či už na diskusiách, alebo workshopoch.  Inšpiratívna akcia, ktorá vo mne zanechala veľa myšlienok.

Teraz najčítanejšie

Anna Theodoulides

Rada sa zaujímam o dianie okolo seba, čítam, počúvam, občas píšem. Niekedy nadávam, hlavne keď sa zujímam o to dianie okolo seba, počnúc politikou, cez školstvo, končiac prístupom ľudí. Viem sa ale aj zasmiať, veď niekedy nám už ani nič iné neostáva. Ozaj, ešte som aj študentkou gymnázia v Banskej Bystrici