Denník N

POĎAKOVANIE všetkým, čo pracujú pre deti NAPLNO

Po 15tich rokoch v pedagogickej praxi ma vždy niečo dokáže prekvapiť…

Každý rok sa stretávam vďaka mojej práci s veľkým množstvom deti či už na tréningoch alebo v táboroch. S väčšinou z týchto detí a zdravíme vždy keď sa stretneme na školách, na ulici, v kostole či v tescu. Je veľmi príjemné (plus dostávate spätnú väzbu na svoju prácu), keď si dieťa spomenie na vaše meno alebo dokonca má s vami spojený zážitok, na ktorý bude vždy spomínať. Takto sú aj v mojej pamäti vryté mená animátorov z mojich detských čias ale i trénerov, učiteľov alebo len bežných dospelých, s ktorými som sa v tom období stretával.

Takto som spoznal v tábore jednu mladú slečnu (momentálne 9 rokov), s ktorou sme sa stali veľkými kamarátmi. Jej mamu poznám veľmi dobre a povedala mi, že jej dcérka vraví tom ako rada by šla so mnou na kofolu. A tak slovo dalo slovo a namiesto poobedného nedeľného šlofíka sme sa stretli v reštaurácií, dali si kofolu, pizzu, super sa zasmiali a perfektne sa porozprávali. Bol to skvelý čas, vravím si: aspoň mala vyplnené poobedie a snáď sa jej páčilo. V pondelok som sa dozvedel, že dievčatko na ceste domov rozprávalo iba o mne – v dobrom mi priala, aby som prišiel o privát, kde teraz bývam a nenašiel ďalší, aby som šiel bývať ku nim, že mi prepustí svoju posteľ s plyšákmi. Táto historka ma pobavila a potešila, no až večer som si uvedomil jej silu. Často podceňujeme názory detí a pritom oni najlepšie a bez premýšľania (z čistého ešte neskazeného srdca) povedia podstatu veci. Keby dokážeme vo vzťahoch milovať tak ako deti, o čo menej by bolo rozvedených manželstiev a týmto javom vystrašených detí.

A to ma vedie ku veľkej vďačnosti – Ďakujem všetkým POCTIVÝM rodičom, krstným i starým rodičom, ktorí sa vzdali vlastného pohodlia pre rodinu- obetovali nejaké svoje hobby, pohodlie, hodiny  spánku, množstvo a množstvo času a financií na úkor seba, aby tvorili pre deti prostredie pre ich komplexný osobnostný rast.

Ďakujem všetkým MOTIVUJÚCIM učiteľom a vychovávateľom, ktorí sa za pár šupiek, ktoré majú napísané vo výplatnej páske, rozdajú pre deti, berú svoju prácu zodpovedne a nerobia len do výšky svojho platu. Verte, že títo malí ľudkovia budú na vás spomínať celý život, nie preto, že ste boli učiteľom či vychovávateľom, ale že ste im dali oveľa viac ako len vzdelanie – dali im seba.

Ďakujem všetkým BLÁZNIVÝM a PRIATEĽSKÝM animátorom, ktorí dobrovoľne bez nároku na mzdu pripravujú aj realizujú tábor, ktorí spia úplne minimum a snažia sa, aby deti spomínali na letné prázdniny vždy pozitívne. Taktiež aj animátorom z komerčnej sféry, kde berú plat, lebo jeho výška ďaleko a ďaleko nesiaha k tomu, čo by si za danú robotu zaslúžili. Budem sa opakovať ale keď deti vycítia, že sa im dávame naplno, nezabudnú na nás. Nech je počasie v tábore akékoľvek, nech sa stane akákoľvek nepredvídaná situácia, deti si pamätajú to, ako sme sa s ňou popasovali.

Keď prší ako z krhly, tak budíme deti s pozitívnou hudbou a dobrou náladou, úprimným úsmevom. Sme prísnymi vychovávateľmi s priateľským prístupom, slušnou komunikáciou a záujmom o deti. Lebo to, čo deťom dávame, tým ich formujeme a tým koniec koncov dokážeme formovať seba a posilňovať naše slabé stránky a chyby, ktoré každý máme.

Stretávaš sa s deťmi a plníš svoje poslanie vždy naplno? Máš môj obdiv a vďačnosť, Tvoju robotu možno neohodnotia finančne, som si istý však, že ako ja, tak aj rodičia a samotné deti ti dajú najavo, čo pre nich znamenáš – síce si za to nič nekúpiš, ale máš pri sebe ľudí, ktorí budú pripravení ti vždy pomôcť. A to je viac ako cash, prachy, bubáky. Ešte raz ďakujem všetkým a fandím vám, len tak ďalej – pomáhate deťom, rodičom, spoločnosti.

Teraz najčítanejšie

Juraj Šimkovič

Som obyčajný chalan z malého mesta, žijúci v hlavnom meste našej krajiny. Za posledný rok sa mi podarilo vyhecovať sa a snažím sa každým dňom skvalitňovať svoju osobnosť a odovzdávať svoje myšlienky. Momentálne som športovým manažérom, predchádzajúcim zamestnaním som bol vychovávateľ v ŠKD v Bratislave. Vyštudovaný sociálny pedagóg a vychovávateľ. Rád sa inšpirujem, no ešte radšej by som v budúcnosti inšpiroval a pomáha druhým k zlepšeniu kvality života.