Denník N

Hitler sa neoženil

Hitler sa údajne vedome neoženil preto, aby vytváral dojem pre ženy aspoň určitej teoretickej možnosti stať sa jeho manželkou. Respektíve, inými slovami povedané, ak by sa oženil, stratil by časť voličiek, ktoré snívali o tom, že práve ony budú tou vodcovou vyvolenou. To bol politický marketing v nacistickom Nemecku.

O R.Ficovi môžete povedať všeličo, ale povedať o ňom, že nerozumie politickému marketingu, by bolo v zásade to isté, ako povedať to, čo si ešte zopár zabudnutých ľudí myslí, že Číňania sú len predavači sandálov na Miletičke.

R.Fico má všetko vypočítané. Turné MDŽ, veľká scéna, veľká obrazovka, známy moderátor, hudba. Nič nie je ponechané na náhodu. Ak by mohol mať otvorený oheň v kulturáku, mal by ho. Každý, kto vie, čo je politický marketing, pozná dôležitosť otvoreného  ohňa.

Aj V.Mečiar chodil páliť ohne. Oheň je základom pri určitom type emócií.

Nemyslím si, že R.Fico nevedel, čo nafotila jeho nová asistentka a že nevedel, aký inteligentný rozhovor poskytla pre Brejk. Jedná sa o studený kalkul. R.Fico nie je slobodný. Táto väzba na ženu – matku je už v jeho prípade nepoužiteľná. Nahrádza ju oslavami MDŽ.

Asistentka s holými prsiami a banánom v ústach je odkazom pre iný typ voliča. Odkaz pre tých, ktorí si fotografie takýchto dievčat lepia na dvere svojej pracovnej skrinky.  Odkaz pre tých, ktorí sedávajú v krčme, v ktorej ako spieval Hapka: .. sú často jenom buřty, pivo a nenávist …

Všetko v Smere je vyrátané.

Žena nešťastná z toho, že jej muž celé dni vysedáva v krčme príde domov s rozžiarenými očami z MDŽ oslavy s R.Ficom.  Ak svoje nadšenie tlmočí doma mužovi, hrozí podvedomá negatívna reakcia určitého typu žiarlivosti zo strany muža, ktorá by sa mohla transformovať do „volebného posunu preferencií“. Odpoveďou na toto riziko je dievča z kalendára.

Dievča z kalendára poslúži. A ak ju R.Fico stiahne z obrazu dostatočne rýchlo, ešte urobí dojem aj na konzervatívnu časť Slovenska. To najdôležitejšie však bude to, že veľa chlapov si pomyslí: Ej bisťu, to je ale šibal! A v marci 2016 si spomenú na tie prsia a banán.

A okrem toho všetkého, dievča z kalendára je v zásade najlepšia odpoveď politických  marketérov Smeru na rast preferencií  SNS.

My, ktorí seno nežerieme, budeme mať čo robiť, aby sme tento studený smerácky politický marketing ustáli.

 

Teraz najčítanejšie