Denník N

Keby som chcela kradnúť, inšpiroval by ma minister z MOSTU-HÍD

Nie, minister dopravy, ani MOST-HÍD, nekradnú. Je to vylúčené, nemožné, nepredstaviteľné!(?) To len aby bolo jasné!

Keby som sa ale rozhodla kradnúť, inšpirovalo by ma práve ministrovo konanie. Ktoré je, samozrejme, plne v súlade so zákonom a treba ho iba chváliť.(?)

Konala by som takto:

– pokračovala by som v obstarávaní dvoch softvérov, v sume spolu za takmer 100 000 000 €, ktoré boli “započaté” ešte za éry predpredošlého ministra. Za 100 miliónov eur by sa dalo kúpiť možno až 100 CT-čiek! To len pre ilustráciu,

– ak by sa náhodou stalo, že jedno z tých obstarávaní by predošlý minister zrušil, po nástupe do funkcie by som hľadala spôsob, ako toto obstarávanie predsa len doklepnúť do zdarného konca,

– rovnako ako minister, či už predpredošlý, predošlý, alebo súčasný, ani ja by som verejnosti neposkytla žiadne dokumenty ani údaje o výhodnosti kupovaných softvérov, veď o návratnosti nejakých smiešnych 100 miliónov nie je potrebné uvažovať,

– keby ma odborníci z IT sektora vyzvali k transparentnosti, ignorovala by som ich, alebo uspávala prázdnymi frázami.

A Peleho úradu, ktorý vznikol iba kvôli tomu, aby sa nerozflákala ďalšia miliarda na nefungujúcu elektronizáciu, by som z okna ministerstva ukázala gesto so zovretými prstami do dlane, s výnimkou prostredníka. Keby bol Pelo neodbitný, dostal by vrecko. Čerstvo upražených orieškov kešu. Ako expresnú zásielku z daňového raja.

Šéf Sociálnej poisťovne pred pár dňami zrušil obstarávanie softvéru za 70 000 000 €. Bude mať aj minister dopravy toľko odvahy?

Nie, minister nekradne. To len aby bolo všetkým jasné. Keby som sa ale rozhodla kradnúť, zdroj inšpirácií by som mala jasný.

Teraz najčítanejšie