Denník N

Slovenská politika už nemôže byť ďaleko od dna

Slovenská politika už nemôže byť ďaleko od dna, je na čase to zmeniť?

Každým dňom keď si pozriem alebo prečítam novinky z našej politickej scény mám pocit, že už hlbšie nemôže klesnúť. Ale vida tí politici šikovní, oni to vždy dokážu, prekročia svoj tieň a dno sa opäť posúva. Bohužiaľ smerom dolu. Za posledný rok sa háda snáď každý s každým. Za ostatný rok sa dokázala na tú nízku úroveň IV. cenovej skupiny znížiť kompletne celá opozícia ku koalícií. Sulík sa háda s Dankom, Danko so ženami v parlamente, Matovič s Dankom, Matovič s Bugárom, Fico s novinármi a tak ďalej a tak ďalej. Vravím dosť!

Už ma unavujú protislovenské prostitútky, už ma unavuje žatva, ktorá (ne)bola, už ma unavuje hajzlový pavúk, už ma unavuje bývalá fotomodelka z pánskych časopisov menovaná za poradkyňu, už ma unavuje predražený snáď každý tender, už ma unavuje neodpovedanie na otázky z niektorých médií, už ma unavuje počúvať o úspešnom predsedníctve (bez ktorého neviem ako budeme žiť, keď je to taká super vec, jednoducho každému aspoň tri do domácnosti).

Už nechcem počúvať o horalkách a transparentoch v parlamente, o predraženej večeri, o hanení učiteľky z materskej škôlky, o bitkách priateľky, o neustálych breptoch (vlastne nie, toto je aspoň vtipné), o vyjadrovaní, že ja som SNS, ja som, JA, JA JA…

Rozčuľujú ma reči o nekompatibilnom islame (ako keby kresťanská cirkev neukázala dosť inkvizície v stredoveku), o autoritatívnom riadení strany a nemožnosti diskusie, o rozbití Radičovej vlády, stretávaní sa v Rakúsku s idiotom.

Hanba koalícií, kedy na (nielen) ministerských stoličkách zostávajú ľudia aj po prevalení kauzy, za ktorú by v normálnej spoločnosti išiel niekto do basy. Hanba aj opozícií, kedy vyrába umelé kauzy, s cieľom poškodiť koalíciu, neuvedomujúc si, že tým môže niekoho nevinného poznačiť na celý život.

Potom nám tu vznikajú také anomálie, ako štvrtina ľudí si praje diktatúru, v testoch PISA ideme suverénne „dolu z kopca“ a mladý ľudia chcú s prevahou voliť Kotlebu.

Náckovia sa len prizerajú, tichučko to sledujú a zbierajú politické body. Ale oni neprinesú žiadne riešenie, sú len ďalšími populistami a to čo kritizujú na iných, sami nevedia.

Žijeme v 21. storočí, pozeráme sa na zrody a zániky hviezd a planét, slnečných sústav a celých galaxií milióny hviezdnych rokov vzdialené, v CERNe overujeme teórie kvantovej fyziky, sme na prahu vytvorenia umelej inteligencie a neverím, jednoducho tomu neverím, že stále lpíme na zástupnom systéme zo staroveku. Nezaspalo toto odvetvie náhodou?

Teraz najčítanejšie

Peter Strapák

Nadšený fanúšik scifi, "bojovník" za lepšiu a spravodlivejšiu spoločnosť. Člen hnutia Progresívne Slovensko.