Denník N

Ako som rezignovala na Fantómovi opery

Ako som rezignovala na Fantómovi opery

Prečo ma len zobudil. Tak dobre sa mi spalo. Nedozvedela som sa ani, ako to vlastne skončilo.

Celý deň som pobehovala po Manhattane. Bola som minimálne v dvoch múzeách, na Rockefeller Centri a, samozrejme, aj v milión obchodoch. Pri Times Square niečo opravovali, takže bola zápcha nielen medzi autami, ale aj na chodníku. Zasekla som sa v dave ľudí niekde pri Starbuckse a Martin mi už vyvolával, kde som. Nezdvihla som, lebo som ho už v diaľke videla, ibaže som sa nevedela predrať vpred.

„Ach, sorry, meškám.“ Prekvapilo ma, že sa o mňa bál. „Tak čo, ideme do divadla?“ spýtal sa nedočkavo. Na Times Square rovno pod červenými schodmi je pokladňa, v ktorej si večer po určitej hodine viete kúpiť extrémne zľavnené lístky na skvelé predstavenia niektorej z divadelných scén na Broadwayi. Chceli sme ísť na muzikál. Na displeji sme si prezerali, čo z programu ešte stihneme. Bolo to jasné. Voľba padla na Fantóma opery. Stará dobra klasika. Lístky o polovicu lacnejšie, a do začatia predstavenia bolo menej ako hodina.

Nadopovaná hektickým tempom Manhattanu som sa konečne spustila do mäkkého sedadla a vypustila paru. Celé divadlo pôsobilo mäkko a útulne. Ja som sa pomaly, ale isto viac a viac ponárala do kresla. Bolo hebké a červené s pomerne nízkym operadlom. Nie, prosím, nezaspi. Hovorila som si v sebe. Nemôžeš. Vidia ťa. A hlavne, chceš to dopozerať. Oči som otvárala doširoka, no nič to nezaberalo. Priala som si, aby som mala zápalky a podoprela si nimi očné viečka ako to je v rozprávke Tom a Jerry. Hlava mi padala. A ja som robila presne to, čo robia všetci ľudia nechtiac zaspávajúci na verejnosti. Keď si uvedomia, že na pár sekúnd zaspali, na chvíľku sa preberú a tvária sa, že sa nič nestalo. Ja som to nebol. Nikto nič nevidel. Pozornosť však zase opadne a s tým opäť padne aj hlava. Zase sa človek uvedomí, zaklipká a previnilo sa obzrie, či ho niekto nevidel.

Martin začal byť nesvoj, že čo to tu vyspávam. A to som sa ešte premáhala. A ako veľmi! Chytľavý refrén „the phantom of the opera is there inside my miiiiiind“ ma vždy aspoň na chvíľu prebral. Veď to je také skvelé predstavenie, nemôžem tu zaspať. Telo však bolo silnejšie.

Ja mám odjakživa jeden problém. Keď počujem dobrú hudbu, najmä klasiku, strašne ma to uspáva. Stáva sa mi to hlavne na koncertoch. Už sa bojím chodiť na Bratislavské hudobné slávnosti, lebo niekoľkokrát sa mi stalo, že príjemná hudba ma ukolísala. A už vonkoncom sa bojím ísť na koncerty s niekým iným, aby som nedajbože neurobila hanbu aj jemu. Ak ste videli na koncertoch niekoho komu padá hlava alebo doširoka otvára oči a preklipkáva strnulý zrak, možno ste videli mňa.

No a tak som na muzikáli newyorskom divadle totálne rezignovala. Povedala som si, však čo. Som v Amerike, tu nikto nič nerieši. Aspoň si pospím, keď mám pritom takú príjemnú hudbu. A tak som sa spánku podvolila. Tak slastne sa mi zaspávalo, až sa mi chcelo mľasnúť.

Martin to nevydržal. Štuchol do mňa, že odchádzame. „Ale veď to ešte neskončilo.“ Odvetila som nevinne. „Ale veď tu spíš.“ Nemala som energiu, ani odvahu oponovať. A tak sme sa pobrali preč. S vyplašenými a ospalými očami ako nejaký oposum som sa ešte uvádzačiek spýtala, kde je toaleta. Zrejme si mysleli, že dôvodom náhleho odchodu je moja nevoľnosť a boli ešte viac vyplašené ako ja.

Odvtedy si občas len tak zanôtim refrén Fantóma opery. Smejem sa pritom a zároveň je mi trochu trápne. Martin vtedy iba kričí „nieeeee“ a prevracia oči, čo som to vykonala.

No čo už. Aj to sa stáva. Dávam to celé za vinu bláznivému Manhattanu. Aj moja kamoška Kamola, modelka a umelkyňa pôvodom z Uzbekistanu, teraz žijúca v New Yorku mi povedala, že „2 hodiny na Manhattane je ako 18 hodín kdekoľvek inde“. A mala pravdu. Ibaže ja som na tom Manhattane bola bez zastavenia od rána do noci.

Ako som rezignovala na Fantómovi opery
Times Square, NYC
Ako som rezignovala na Fantómovi opery
Ako som rezignovala na Fantómovi opery
Kto by sa nechcel vidieť na velikánskej obrazovke? :D

Moje cesty po svete s Martinom môžete sledovať na Facebooku alebo na stránke Travelistan.sk.

Teraz najčítanejšie