Denník N

Kapitán a Snehuliak.

Napriek tomu, že naša firma je v strate a ešte aj na budúci rok bude v strate, my sme vám napriek tomu zvýšili platy.

Keď som nastúpil do tejto „stratovej“ firmy, počul som túto vetu x – krát a vždy sa mi pri tom rapídne zdvihol adrenalín. Aj žalúdok. Vrcholom bolo, keď to zopakovali zástupcovia vrchnosti až hen z riaditeľstva na zhromaždení našej pospolitosti. Ináč by sme boli v pluse, ale odberateľ nezaplatil.

Klasika.

Ale v skutočnosti to malo znieť takto : Napriek tomu, že sme v zisku, nemusíme platiť daň z príjmu, lebo sme si vyrobili pasívum zo straty z minulého obdobia. Tým sme ušetrili dvesto litrov a tento rok si ich pre zmenu nepichneme do kešene, ale vám to všetko rozdáme !

Akí sme dobrí ?

Zakaždým ma naplo, že niečo na to poviem, ale zdržal som sa, ešte som tu nový. Nechcelo sa mi veriť, že to čo sa okolo mňa deje je naozaj realita. Na tomto území totiž zastal čas.

O tom ma však presvedčil až konflikt so snehuliakom.

Kúsok od vchodu do haly niekto postavil snehuliaka. Tí, čo si ho všimli sa zasmiali, ostatní ani netušili, že čosi  také tam je.

Poobede som začul také šumy, že: strašný malér !

Čo sa stalo ? Bol tu nejaký papaláš a zbadal snehuliaka. Asi mu niekoho pripomínal, lebo si ho odfotografoval  a poslal vrchnosti. Ďalší primitív si to pozrel a vydal nariadenie – strhnúť prémie tomu, čo to spravil. Z tej almužny, čo je výsmech priznať, že za to vôbec vstanete z postele, vám majú ešte strhnúť !

Nie, nepíšem príbeh z roku 1980. Naozaj je to súčasnosť.

Ale ja verím tomu, že to bolo iba také pohrozenie a nakoniec sa nikomu nič nestane. A žiadne prémie sa strhávať nebudú. Rád by som zistil, ktorý „kapitán“ rozhodol o tom, že snehuliak na pracovisku je porušením pracovnej disciplíny. Pretože potom aj vianočné ozdoby sú porušením pracovnej disciplíny. Aj kalendár na stene s nahatými girls  je porušenie pracovnej disciplíny. Aj kvety vo váze sú porušením pracovnej disciplíny.

Nie je to choré ?

 

 

Teraz najčítanejšie