Máme pred sebou ďalší rok výsledkov
Bol by som veľmi zlý správca a hospodár, pokiaľ by som si po úspechu, ktorý sme vlani dosiahli, doprial odpočinok a nechal dianie v meste len tak plynúť. Spolu so svojimi spolupracovníkmi vo vedení mesta sme si aj na rok 2017 stanovili ambiciózny plán, vďaka ktorému bude Bratislava na pohľad krajšou, pre obyvateľov funkčnejšou a občanov celého Slovenska reprezentatívnejšou.
Uplynulý rok som končil konštatovaním, že máme za sebou skvelý rok. Rok plný využitých šancí a riešení dlho odkladaných problémov Bratislavy. Mesto sa posunulo ďalej aj vďaka množstvu kilometrov opravených ciest, novej promenáde, či zrekonštruovanému Starému mostu. Môjmu pôsobeniu na čele mesta dominovali výsledky, čo si všimli nielen obyvatelia Bratislavy, ale aj tí, ktorí sem zavítali ako turisti alebo návštevníci.
Bol by som veľmi zlý správca a hospodár, pokiaľ by som si po úspechu, ktorý sme vlani dosiahli, doprial odpočinok a nechal dianie v meste len tak plynúť. Môžem všetkých ubezpečiť, že sa žiadna pauza nechystá. Spolu so svojimi spolupracovníkmi vo vedení mesta sme si aj na rok 2017 stanovili ambiciózny plán, vďaka ktorému bude Bratislava na pohľad krajšou, pre obyvateľov funkčnejšou a občanov celého Slovenska reprezentatívnejšou.
Kvalita verejných priestranstiev je presne to, čo trápi nielen mňa, ale aj všetkých ľudí, ktorí sa zaujímajú o dianie okolo seba. Veď nikto nechce rozbité cesty, špinavé zástavky MHD alebo neupravené trávniky, však? Budeme preto pokračovať v nastolenom trende a počas tohto roka plánujeme opraviť 30 km povrchov ciest, 5 km chodníkov pre peších, 18 zástaviek MHD. Začne dlho očakávaná rekonštrukcia podchodu na Trnavskom mýte, podchodov na Dolnozemskej a Rusovskej ceste a investovať budeme aj do zanedbaného Námestia slobody. Budeme pokračovať v boji s nelegálnou reklamou, v odstraňovaní graffitov, na zeleň minieme 4 milióny EUR.
Nie, to nie je všetko.
Čakajú na nás investičné projekty – dokončenie projektov modernizácie Vajnorskej a Ružinovskej radiály, samotná modernizácia tej Karloveskej a predlžovanie petržalskej električkovej trate až po Janíkov dvor. Cyklisti sa môžu tešiť na očakávaný bikesharing a na milión EUR, ktoré investujeme do cyklotrás. MHD dostane 90 nových autobusov, jej cestujúci zasa novinky v podobe využívania možnosti využívania bezkontaktnej platobnej karty ako nosiča cestovného lístka alebo platenia lístkov bezkontaktnou bankomatovou kartou.
Možno budem znieť obohrano, ale veľmi ma trápi nedostatočné kompetenčné a finančné vybavenie hlavného mesta. Bratislava zďaleka nemá postavenie, aké by si zaslúžila. Dlhodobo tvrdím, že jedným z najväčších problémov Bratislavy je zákon, ktorý nezohľadňuje všetky potreby hlavného mesta – od financií, cez kompetencie, až po status Bratislavy ako hlavného mesta a postavenie Bratislavy ako samostatného územného celku. Makáme na tom, aby sa to zmenilo, alebo aspoň zlepšilo. Budem búchať na brány vlády, parlamentu, prezidenta a všade tam, kde bude treba, aby sme Bratislavu dostali na úroveň ktorá jej v tejto oblasti prináleží.
Mojím cieľom je, aby Bratislavčania cítili hrdosť na svoje mesto a zároveň aby všetci občania Slovenska cítili hrdosť na Bratislavu ako svoje hlavné mesto. Práce je pred nami veľa, ale nebojíme sa! Bratislavčania očakávajú výsledky a tie máme a budeme mať aj naďalej. Dáme to aj napriek pavlačovým rečiam Ďurkovského a Ftáčnikových fejkových a švejkových odborníkov, ktorí sa nevedia zmieriť s tým, že obdobie sladkých rečí a ničnerobenia je definitívne pasé.