Denník N

Veľký šéf Erik Tomáš

Vždy som obdivoval bezvýhradnú poslušnosť a priam vojenskú disciplínu smeráckeho poslaneckého klubu. Poslušnosť, disciplína a dobrovoľná podriadenosť sú znakmi.. nezávislosti, samostatnosti a svojprávnosti našich zvolených zástupcov ľudu.

„Poslanci Smeru sa nezúčastnia na tragikomickom divadle odvolávania premiéra Fica,“  oznámil premiérov mediálny poradca Erik Tomáš. „Na odvolávaní premiéra sa nezúčastnia preto, lebo majú omnoho dôležitejšie povinnosti.“

„Čo už môže byť dôležitejšie, ako je odvolávanie premiéra?“ búchal som hlavou o stenu a nerozumel som ani slovo.
Zatknutie Ladislava Bašternáka?
Potupná degradácia kapitána Danka?
Alebo prestup poslanca Hrnčiara do poslaneckého klubu ĽS NS?

Do batohu som zbalil fajku, husle, kockovanú šiltovku a štyri romány škótskeho spisovateľa sira A.C. Doyla a v nenápadnom prestrojení za bývalú poslankyňu Zmajkovičovú som sa vydal na supertajnú pátraciu výpravu.

V parlamentnom bufači poslanci Smeru – neboli!
„Neviete, kde sa zašili“ spýtal som sa sympatického obsluhujúceho personálu.
Obsluhujúci personál diskrétne mlčal. Iba fešná servírka nebadateľne kývla smerom k otvoreným dverám.
Na poslednú chvíľu som zbadal ako poslanec Dušan Jarjabek, v elegantnej teplákovej súprave a vyšmatlaných teniskách, kdesi o dušu uháňa.
Potichu a nenápadnejšie, ako duch som sa vydal v jeho poslaneckých stopách.

Pán poslanec Jarjabek ma zaviedol rovno do parlamentnej telocvične.
Na švédskej debni stál rozkročený poslanec Dušan Galis. V ruke mal švihadlo a v hube píšťalku. „To je nejaké tempo?!? zreval na smerácky parlamentný klub a pritom sa ešte stihol prísne zamračiť na poslanca Dušana Čaploviča a poslankyňu Laššákovú. „Sráči leniví!! Poriadne pohnite haksňami! Keď som povedal tempo, tak tu bude tempo!! Rozumieme sa!? Tempo! Tempo! Tempo!! Dušan, to má byť  nejaký kotrmelec!! Lepší kotrmelec urobí aj tučná stonožka!! A čo ty nemáš hodinky?!?“ zlostne skríkol na poslanca Jarjabka, ktorý sa nenápadným plazenim snažil včleniť do súdržného poslaneckého kolektívu.
„Prosím ja som..,“
„Ešte raz to zopakuj a máš absenciu! Pavarotti, chceš aby som to zahlásil predsedovi Dankovi? Pavarotti, chceš mať absenciu?!“
„Nie prosím, to nechcem,“ úctivo odvetil poslanec Jarjabek.
„Koniec rozcvičky, sráči grambľaví!!“ zareval poslanec Galis. „Teraz vás čaká krátka inštruktáž. Ako všetci viete, veľký šéf Erik Tomáš nás naučí ako sa správne hlasuje. Má niekto nejakú sprostú otázku? Nemá? Dobre. Erik máš slovo.“
„Važene dámy a vážení páni,“ veľký šéf Erik Tomáš, člen výboru NR SR  pre záchranu výnosných kšeftov kámošov zo Zasratého neba sa priateľský usmial na svojich kolegov. „Z predchádzajúcich školení si iste pamätáte, že keď palec pravej ruky obrátim smerom nahor,“ veľký šéf Erik Tomáš zamieril svojim palcom na rozsvietené žiarivky. „Tak všetci a v tej istej chvíli, samozrejme až na poslancov Jarjabka, Buriana a Blahu, ktorý to iniciatívne urobia omnoho skôr. Opakujem, v tej istej chvíli zdvihnete pravú hlasovaciu ruku. Je vám to jasné? Fajn! Tak si to rovno názorne vyskúšame,“ povedal Erik Tomáš a palcom zamieril smerom hore.
Skoro všetky poslanecké ruky ako na povel štartovacej pištole vystrelili do neba.
Prosím, prosím.,“ prihlásil sa agilný poslanec Blaha. „Poslanec Čaplovič asi zas zaspal, lebo vôbec nezdvihol ruku.“
„Prečo mu nedopraješ trošku šlófika?“ pokrútil hlavou predsedajúci schôdze Erik Tomáš..
„Ale to predsa nejde!“ nesúhlasil poslanec Blaha. „Keď bude poslanec Čaplovič počas hlasovania vyspávať, potom nebudeme mať stopercentnú účasť!“
„Aj Jahnátek spí,“ zhrozene zašeptala primátorka Humeného Jana Vaľová. „Včera sa namazal ako Dán a teraz to nezodpovedne dospáva na žinenke.“
„Prosím, prosím..,“ odkiaľsi sa vynoril bývalý poslanec Kolesík. „Kolega Muňko tiež nehlasoval, lebo zas si dohováral..“
Veľký šéf Erik Tomáš si uvedomil, že skvelá disciplína poslaneckého klubu sa  rúti do záhuby. „Galis!!“ precedil pomedzi zuby.“
Bývalý futbalový tréner Dušan Galis vyskočil na kladinu a zapískal na píšťalku. „Sráči leniví!!“ zareval a opäť prenikavo zapískal. „Asi potrebujeme zlepšiť kondičku! Asi potrebujeme radikálne zlepšiť disciplínu!! Počuli ste o čom hovorím?! Všetci sa postavíme a pripažíme!!  Najprv pripažíme a potom upažíme! Áno, aj ty Duško Čaplovič! Kolegu Jahnátka bez milosti oblejte vodou!! Pán kolega Muňko!! Tu ste v telocvični. Cez pracovnú dobu, strčený za bradlami si nebudete dohovárať kšefty s pašovanými papagájmi!!
Je nám to všetkým jasné? Poklusom klus!! Raz, dva, tri! Raz, dva tri.. A tempo!!  Teraz to mľandravé tempo o niečo zrýchlime. Krucinál, čo ste hluchí?! Teraz som povedal som že podstatne zrýchlime tempo!! Raz, dva..“

Teraz najčítanejšie

Dušan Tóth

Som dôchodca, celý profesný život som pracoval vo sfére pamiatkovej starostlivosti.