Milan Mazurek, opora kresťanského piliera Kotlebovej strany?

Na nedávnu besedu v ružomberskej synagóge zavítali aj štyria okresní predsedovia Kotlebovej strany. Jeden z nich v diskusnom príspevku uviedol, že program ich strany stojí na troch pilieroch. Kresťanskom, národnom a sociálnom. Pozrime sa akou významnou oporou kresťanského piliera je jedna z najviditeľnejších tvárí tejto strany.
Kto by ho už nepoznal. Ešte pred voľbami sa zviditeľnil svojim výstupom pred bratislavskou Hlavnou stanicou, aj statusom o Hitlerovi a holokauste.


Do parlamentu sa dostal ako náhradník za Andreja Medveckého, ktorý ako sa zistilo, zatajil, že je v podmienke kvôli jazde pod vplyvom alkoholu a je súdne stíhaný za ublíženie na zdraví s možným rasovým motívom. Mazurek sa tak stal najmladším poslancom Národnej rady a členom výboru pre ľudské práva a národnosti. Známy je aj ako organizátor a člen straníckych vlakových hliadok.

Po voľbách si zmazal profil na Faceboku a tváril sa, že žiadny nemal. Zviditeľnil sa spoločnou fotografiou s Vlastimilom Pechancom, odsúdeným za vraždu s rasovým motívom, expresívnym prejavom vo Varšave na stretnutí nacionalistov aj vystúpením v rádiu Frontinus, kvôli ktorému ho vyšetruje NAKA

A pri vystúpení v Poľsku sa na chvíľu zastavíme. Pretože v Poľsku okrem iného povedal Mazurek v súvislosti s utečencami aj toto: „Ukážeme im, že Európa je naša, že Európa je kresťanská, že sa nikdy nevzdáme a budeme sa biť do poslednej kvapky krvi za sväté práva našich národov!“ Do pozornosti dávam najmä slová „Európa je kresťanská.“

Na Boha a kresťanskú Európu sa Mazurek odvoláva aj vo svojich statusoch: „…z toho hovorí Boh…kresťanská Európa…“


Mazurek sa najnovšie aktivizuje pri zakladaní organizácie „Ľudovej mládeže.“ V propagačnom videu hovorí: „Ľudová strana Naše Slovensko chce ale zmeniť Slovensko k lepšiemu. A k tomu patrí aj návrat k tradičným a kresťanským hodnotám, teda hodnotám, ktoré sa naši nepriatelia snažia úplne zadupať do zeme.“ Aj tu odporúčam zapamätať si slová o návrate „k tradičným a kresťanským hodnotám.“

Nedávno Mazurek sprevádzal delegáciu poľských nacionalistov. Navštívili spolu rodný dom a mauzóleum Andreja Hlinku v Ružomberku. Iba pripomeniem, že Andrej Hlinka bol rímskokatolícky kňaz.

A prečo zdôrazňujem Mazurekove zmienky o kresťanstve? Z jednoduchého dôvodu. Mazurek totiž už pred rokmi vystúpil z rímskokatolíckej cirkvi a o kresťanstve sa vyjadruje takto „A hlavne, ja nie som kresťan a kresťanstvo považujem za príčinu väčšiny zla v Európe… A kresťanstvo nepovažujem za európske… Je mi z neho zle… Ja som sa nechal vypisat z cirkvi.“ Pritom Mazurek neváha v statuse, ktorý je doslovným naplnením definície fašizmu, napísať: „Snažili sa nás odnárodniť, vziať nám naše ideály a našu vieru.“ Ktože sú potom tí nepriatelia, ktorí sa údajne snažia zadupať do zeme naše kresťanské hodnoty a vziať nám našu vieru, mladý pán Mazurek? Máme nebodaj aj vás považovať za jedného z nich?


Ako teda vnímať Mazurekove zmienky o kresťanstve? Ako konjunkturalizmus? Falošnosť? Alebo obyčajnú nehanebnosť? Spolieha sa Mazurek na to, že sa ľudia o jeho názoroch na kresťanstvo nedozvedia a pri budovaní straníckej kariéry a získavaní podpory pre stranu mu je každý prostriedok dobrý? Na tieto otázky by mal odpovedať samotný Mazurek, najmä svojim voličom. Tých, ktorí sa považujú za veriacich, by to malo zaujímať. A zaujímať by to malo aj vedenie Kotlebovej strany. Najmä ak chce, aby sme ten jej údajný kresťanský pilier brali aspoň trochu vážne. Milan Mazurek totiž nie je iba radovým členom Kotlebovej strany, ale členom jej predsedníctva a krajským predsedom v Prešovskom kraji.
Na základe Mazurekových vyjadrení sa totiž zdá, že vulgarizmy, ktoré vrieskal v Bratislave na adresu Alaha, nemá vo svojom repertoári vyhradené iba pre neho…
