Denník N

3 veci na Facebooku, ktoré som nepochopila

Svoj život si strčil do profilu na sociálnej sieti. Sociálnu sieť máš strčenú v telefóne a ten iba málokedy strkáš do vačku. Žiješ virtuálny život.

1. Podpisujem petíciu. Cítim sa tučná

Viac ako 16 000 ľudí zostalo pohoršených nad možnosťou vybrať si do svojho Facebook statusu smajlíka „feeling fat“/„cítim sa  tučná“ natoľko, že podpísali online petíciu. Tvrdia, že „Fat is not a feeling“. Svätá pravda. Byť tučná nie je pocit, ale realita.

„Vedel si, že Facebook ti umožňuje povedať všetkým tvojim priateľom, ako moc nenávidíš svoje telo?“ stojí v petícii a ja sa cítim:

Facebook

Veď žena, ktorá je zmierená s kilami navyše, si bez hanby vypýta niečo v pečive, najlepšie double, najlepšie pravidelne a so zamastenými rukami zavesí na Facebook selfie s plnými ústami. No a nech. Dôležitá je sebaláska.

Žena, ktorá s kilami navyše zmierená nie je, nech nežere. Mark Zuckerberg si potom ťuká prstom po čele. Pretože zatiaľ, čo hľadala vhodného smajlíka pre svoj status, natrafila na možnosť „cítim sa tučná“, ktorá jej pripomenula, že tučná je. Takže zatiaľ, čo jednou rukou zajedá hnev chipsami, druhou podpisuje petíciu. Facebook ju vytočil ju do nepríŽERnosti.

No a žena, ktorá za kilá navyše nemôže a trápi sa alebo žena, ktorá trpí poruchami prijímania potravy, tak taká sa bohužiaľ cíti rovnako zle pri možnostiach ako „cítim sa sexy“ alebo „cítim sa očarujúco“, ktoré vidí v statusoch svojich kamarátok s rýchlym metabolizmom.

Poďme riešiť žltý ksichtík a oháňajme sa poruchami prijímania potravy, lebo jedna z viac ako 100 VOLITEĽNÝCH „cítim sa“ možností niekomu katastrofálne zdevastuje sebavedomie. Určite.

Pobúrení aktivisti kultu vnútornej krásy si môžu zaťapkať. Facebook im vyhovel. Emoticon „cítim sa tučná“ nahradil možnosťou „feeling stuffed“/„cítim sa prepchatá“.

2. Facebook zachráni život tvojho priateľa

Ak sa ti zdá status tvojho priateľa samodeštrukčný, prejdi kurzorom na malú šípku v pravom hornom rohu jeho príspevku a klikni na „Nahlásiť príspevok“. Potom si vyber, či chceš:

a) kontaktovať tohto priateľa

b) kontaktovať iného priateľa

c) kontaktovať linku pomoci pri samovraždách

Keby si chcel urobiť prvé alebo druhé, tak by si nestál pred týmto rozhodnutím, však? Chceš to nechať na Facebook. Takže vyberieš možnosť „c“ a keďže si práve zachránil ľudský život, môžeš pokračovať v scrollovaní, lajkovaní, zdieľaní a chatovaní o ničom. Facebook tím pre prevenciu samovrážd posúdi silu samovražedného príspevku tvojho „priateľa“, a ak sa ešte niekedy v živote prihlási, napíše mu za teba:

„Ahoj Barbora, tvoj priateľ si myslí, že možno prekonávaš niečo zložité a požiadal nás, aby sme sa pozreli na tvoj nedávny príspevok. Toto môžeš vidieť iba ty. Všetko, čo urobíš, zostane súkromné.“

Medzi priateľov si nás pridáva ten, ktorý našim priateľom nikdy nebude. Budeme vidieť fotky z jeho tohtoročnej dovolenky a poznať jeho záujmy. Sem-tam mu dáme palec hore, ale čo ak by potreboval pomocnú ruku?

Facebook vytvoril tímy, ktoré pracujú nonstop. Podávajú pomocnú ruku tým, ktorí volajú o pomoc verejne. Iba v US.

3. Zomrel si. Vieš, kto sa postará o tvoj profil na Facebooku?

Poznáš priezviská svojich priateľov, ale keď si ich pred rokmi nepoznal, poznal si asi lepšie tých priateľov. Messenger, WhatsApp, Viber, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Tumblr, Google+ a v konečnom dôsledku sa už na pivo nechodí s kamarátmi, ale s kamarátmi s telefónmi.

Táto ti spamuje nástenku zvieratkami, čo hľadajú domov a tento má dobre npč gramatiku. Chlapec to cvičenie berie vážne a spolužiačka z gympla je druhýkrát tehotná. Zdravé recepty zdieľa ona a tipy na lacné cestovanie nájdeš v profile toho. Dobrý drumáč, húlič, punkáč a tento chlapec zdokumentoval, ako sa strácame jeden druhému.

Svoj život si strčil do profilu na sociálnej sieti. Sociálnu sieť máš strčenú v telefóne a ten iba málokedy strkáš do vačku. Žiješ virtuálny život. Zdieľaš svoje záujmy, lajkuješ zaujímavé stránky, pridávaš sa do zaujímavých skupín a zaujíma ťa, čo sa stane s tvojím Facebook účtom, keď zomrieš? V nastaveniach súkromia si budeš môcť vybrať priateľa, ktorý ho zdedí.

Na okraj

Rihanna sa páči 89 632 247 ľuďom a teraz je to číslo určite vyššie. Páči sa aj mne a Rihanne sa určite nepáči, keď sa jej fanúšikom páči takto.

A ak sa ti páčil tento článok, mohlo by sa ti páčiť aj toto.

Zdroje: huffingtonpost.com, buzzfeed.com

Teraz najčítanejšie