Denník N

Nielen Bratislava demonštruje!

10. decembra bude v Bratislave demonštrácia za odstúpenie R. Fica. Chcel som tam ísť, ale opäť mi to nevyjde. Žijem striedavo medzi Bratislavou a rodnou Bytčou. A 10. decembra budem zrovna v Bytči. Zase mi to nevyšlo.

Ale potom mi skrsla v hlave myšlienka. Prečo by som si nemohol zademonštrovať v Bytči? Organizátori v Bratislave už začali vybavovať dopravu pre občanov z odľahlejších častí krajiny. Ja ale nemôžem z Bytče zrovna v stredu odísť a preto budem demonštrovať tu.

A je to tak lepšie. Treba Ficovi a jeho skorumpovanej vláde ukázať, že nie iba v Bratislave ľudia sledujú jeho špinavé hry. Treba ukázať Paškovi, ktorý nás nazval anarchistami, že sme slušní občania, ktorí poctivo platia do štátnej kasy, aby on mohol tunelovať CTčka.

Keď som tento nápad predostrel svojím kamarátom v Bytči, nasledovalo prekvapenie a dobromyseľný úsmev. V Bytči? Prebehla diskusia, na konci ktorej zaznel argument, že sa aj tak nič nezmení. A to je argumentácia, pri ktorej nechcem skončiť, a ktorá vyhovuje jedinému človeku – Róbertovi Ficovi.

Fico nikdy nezruší schránkové firmy, ktoré tunelujú štátne peniaze. Keď však podá demisiu ako avizoval (ak protesty neskončia), prezident vymenuje úradnícku vládu, ktorá nebude ako Fico viazaná oligarchami a môže schránkové firmy zakázať. Už len kvôli tomuto jednému kroku, sa to Ficovo odstúpenie oplatí.

Ak vám nie je osud Slovenska a teda aj vášho mesta ľahostajný, tak príďte demonštrovať. A keď je pre vás Bratislava ďaleko, tak príďte do Bytče. Zajtra o 18:00 na Námestí Slovenskej republiky.

 

 

Teraz najčítanejšie