Denník N

Otvorený list ku konfliktu záujmov pána Šimečku

Vážený pán Kostolný, šéfredaktor Denníka N,

minulú stredu uverejnil Denník N komentár Milana Šimečku s názvom „Richard Sulík a jeho cúvanie zo západu“. Rozumiem tomu, že komentátor má svoj názor, ktorý nemusí nikomu vysvetľovať a som prvý, kto sa hlási k tomu, aby to aj tak ostalo.

Avšak mám výhrady, ak sú mi podsúvané vyjadrenia, ktoré som nikdy ani len náznakom nepovedal. Konkrétne pán Šimečka píše: „Prvým významným politikom, ktorý hovorí, že Slovensko má zo Západu vycúvať, je predseda SaS Richard Sulík.“

Opakujem, že nikdy som nič také nepovedal, ani nenaznačil a takéto tvrdenie považujem za nekorektné a zavádzajúce.

Za doslova zlomyseľný považujem predpoklad pána  Šimečku, že si budem „vyberať spojencov aj z najtemnejších kútov parlamentu“, najmä, ak SaS i ja osobne sme vždy spoluprácu so stranou Mariána Kotlebu odmietali a odmietame.

Ale, ako som písal, je to názor komentátora a ja ho môžem akceptovať alebo ho odmietnuť a svoje výhrady podložiť argumentmi. Samozrejme, ak vec pokladám za závažnú. A táto vec podľa mňa závažná je, lebo ma pán Šimečka prirovnáva k Mečiarovi a prichádza k absurdnému a falošnému záveru, že som pre ukotvenie Slovenska na Západe väčšou hrozbou ako Fico.

Je tu však ešte jedna okolnosť, ktorú pokladám za podstatnú. V tomto prípade mám totiž pochybnosti, či tento postoj pána Šimečku nie je ovplyvnený skutočnosťou, že jeho syn sa angažuje v politickom projekte „Progresívne Slovensko“ a bude závisieť aj od úspechu resp. neúspechu SaS, či sa Progresívne Slovensko vôbec dostane do NR SR po najbližších voľbách.

Vážený pán Kostolný, považujem za neprijateľné a mimo akejkoľvek novinárskej profesionality, aby otec budúceho politika útočil na jeho konkurenta, a to ešte aj nekorektným spôsobom.

Vzniknutá situácia je v rozpore s novinárskou etikou a predpokladám, že ani Vám ako šéfredaktorovi nezávislého Denníka N nie je ľahostajná. Preto mi dovoľte položiť Vám na záver dve otázky:

  1. Vnímate opísanú situáciu vo vašej redakcii ako konflikt záujmov?
  2. Aké kroky plánujete podniknúť, aby ste tento problém odstránili?

Ďakujem za prípadnú odpoveď.

Richard Sulík

12.4.17 9:05 – odpoveď šéfredaktora Matúša Kostolného https://dennikn.sk/732798/odpoved-richardovi-sulikovi-kto-je-martin-m-simecka/

 

Teraz najčítanejšie

Richard Sulík

Rozhliadnite sa. Vidíte snáď na Slovensku niekoho iného, kto nemá žiadny korupčný škandál, kto drží slovo, kto má program zostavený naozajstnými expertmi, kto má viac ako 10 rokov skúseností, ako tieto konkrétne riešenia pre ľudí presadiť, kto sa neriadi ideológiou, ale zdravým rozumom a kto má úprimnú chuť postaviť tú najlepšiu možnú budúcnosť pre Slovensko?
Všetci, ktorí nám veria, menia hru s nami. Nenechajú sa podplatiť rozhadzovaním, ktoré budú splácať naše deti. Už majú dosť chaotických amatérov. Zaujímajú ich konkrétne zmeny, pre ktoré sa mladým oplatí zostať na Slovensku. Chcú už konečne reálne výsledky.
A chcú sebavedomé Slovensko, ktoré najlepšie vie, čo potrebuje.
Sme SASKA a meníme hru.