Denník N

Cépečkár županom

Nedávno som od kamaráta dostal zaujímavú otázku: „Ty naozaj netajíš, že si zo Sebechlieb, keď kandiduješ na Bratislavského župana? Veď to ťa tam nebude nikto voliť!“

Musím povedať, že ma to najprv zaskočilo. Po chvíli som si uvedomil absurdnosť a zároveň pochopiteľnosť tejto otázky. Áno, narodil som sa v Sebechleboch, ďaleko od Bratislavy. Dokonca ďaleko aj do príslušného krajského mesta – Banskej Bystrice. A nevidím najmenší dôvod to nejako tajiť, alebo zatĺkať: veď je to prvá vec, ktorú sa každý dočíta v mojom životopise. Je to pravda a nezdá sa mi na tom byť nič diskvalifikujúce – skôr naopak.

Narodil som sa v Sebechleboch, na strednú školu som chodil do Banskej Bystrice (raz vám poviem aj s kým ;)) a nakoniec som vyštudoval MatFyz v Bratislave. Ako informatik som si pre svoj život mohol vybrať ktorékoľvek mesto sveta – mne sa však páčilo tu. Cítil som, že chcem ostať v Bratislave a dnes tu s rodinou žijeme spokojný a šťastný život. Žijem tu už 23 rokov.

Bratislava je mesto, kde sa hádam polovica obyvateľov nenarodila, ale prisťahovala sa sem. Ľudia prišli – a stále prichádzajú – z rôznych kútov Slovenska, dnes sa dá povedať, že už aj z rôznych kútov sveta. Prichádzajú sem študovať, pracovať, za priateľom či priateľkou, alebo skrátka hľadať šťastie. A mnohí tu aj zostali. Tak to chodí všade na svete v prosperujúcich mestách. Som presvedčený, že Bratislava už vyrástla z „pubertálnych“ komplexov a väčšine ľudí je úplne jedno, odkiaľ kto pochádza, pokiaľ je normálny. A keď nie je, nezachráni to ani rodokmeň tri generácie dozadu.

A napokon: Bratislavský kraj, to nie je len Bratislava. Ako chalan z vidieka veľmi dobre viem, ako sa na dedine žije. Aké je to dochádzať k doktorovi, do školy, za prácou alebo trebárs aj za nákupmi do mesta. Ako Bratislavčan zas viem, aké je to žiť v meste. A poznám aj to, aké to je byť CP-čkárom v Bratislave.

Všetky tieto skúsenosti teda považujem za svoju veľkú výhodu a nie naopak. Zdá sa mi absurdné, aby základnou kvalifikáciou na post župana bolo miesto narodenia. Verím tomu, že keď som mohol uspieť vo voľbách v mojich domácich Jarovciach – a to opakovane – môžem rovnako uspieť aj vo voľbách župana Bratislavského kraja. Pretože tu nejde o PSČ mojej pôrodnice, ale o to, čo viem, čo ponúkam, čo chcem a dokážem pre náš kraj spraviť.

 

Viac o mojich aktivitách sa dozviete na facebook.com/uhler 2017.

Teraz najčítanejšie

Jozef Uhler

Žijem so svojou rodinou v okrajovej časti Bratislavy, v Jarovciach, ktoré ma fascinujú tým, že sú dedina aj mesto zároveň. Ľudia sa tu navzájom poznajú, na ulici vás bez problémov pozdraví človek, ktorého nepoznáte a hovorí sa tu štyrmi jazykmi. Nuž ako kedysi v Prešporku. Vyštudoval som informatiku na Matfyze, ktorý je na Slovensku jednou z najprestížnejších škôl a pre svoj život som si ako IT-čkár mohol vybrať ktorékoľvek iné mesto sveta. Mne sa však páčilo doma. Cítil som, že v Bratislave chcem žiť, pretože tento región spĺňa moje predstavy na pokojný a šťastný život. Chcem, aby každý, kto sa do bratislavského kraja prisťahoval, našiel v ňom svoj domov. Tiež chcem, aby ľudia, čo tu žijú od detstva, nehľadali svoju budúcnosť za hranicami. Toto je môj cieľ a dôvod prečo chcem byť županom a v júni 2016 som ohlásil svoj záujem kandidovať na post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja.