Denník N

Antifašizmus ako životný postoj

Nenechajme si pokaziť budúcnosť krikľúňmi, ktorí nemajú žiadne riešenia.

Poviem to otvorene. Som vlastenec. Aj to je dôvod, pre ktorý som vyštudoval slovenský jazyk a slovenskú históriu. Poviem to otvorene. Nie som nacionalista. Vážim si iné národy, ich kultúru a tradície. Nerozdeľujem ľudí podľa náboženstva, farby pleti, ani podľa ich sociálneho postavenia. Nenávisť mi je úplne cudzia.

Každý je pre mňa v prvom rade človek. Nie som vlastenec preto, aby som nenávidel iných, ale preto lebo milujem svoju vlasť a všetko to, čo nám zanechali naši predkovia, ako aj to, čo tvoria ľudia na Slovensku v súčasnosti. Byť hrdý na Slovensko neznamená privlastňovať si právo na rozhodovanie o iných žijúcich tu s nami po celé stáročia. Veď aj oni – Maďari, Rómovia, Rusíni, Židia, Česi, Chorváti, Srbi, Ukrajinci – tvoria s nami našu vlasť, Slovenskú republiku. Z tohto dôvodu a aj preto, že ako historik viem, čo prináša rasová, konfesionálna, alebo triedna nenávisť, nechcem návrat žiadnej formy totalitnej moci. Opakujem:

Žiadnej.

Nechcem a myslím si, že ani drvivá väčšina z nás návrat k retardačným politickým systémom, ktoré nás privedú k autoritárskym spôsobom riadenia. Nechcem, aby mi niekto vnucoval, čo smiem a čo nesmiem čítať. Nechcem, aby mi predpisovali čo mám a môžem rozprávať. Naopak chcem, aby sloboda konania a vyjadrovania bola základom nášho každodenného života a nikto nemal právo do nej zasahovať. Jediným limitom nech je, aby sme nenarušili práva a slobody iných ľudí. Myslíte si, že nič také nehrozí?

Omyl.

Zákazy a zasahovanie do slobody tvorby, ktoré sa stali normou zo strany vedenia Banskobystrického samosprávneho kraja, sú len začiatkom, lakmusovým papierikom kam až možno zájsť. Hovorím jasné nie. Hovorím nie symbolom ako 1488, alebo znaku ĽSNS, ktorý je pokračovaním gardistického znaku. Zatiaľ sa ešte boja stáť si za svojimi činmi. Zatiaľ sa snažia byť v medziach ústavy.

Zatiaľ.

Je najvyšší čas ich zastaviť. Rázne a navždy. Slovensko nepotrebuje neofašizmus, ani neonacizmus. Slovensko musí dýchať demokraciou. Nenechajme si pokaziť budúcnosť krikľúňmi, ktorí nemajú žiadne riešenia. Zastavme ich v Banskobystrickom samosprávnom kraji a zastavíme ich na celom Slovensku.

Autor je historik a kandiduje na predsedu Banskobystrického samosprávneho kraja

www.stanomicev.sk

www.facebook.com/stanomicev

Teraz najčítanejšie

Stano Mičev

Vyštudoval som Pedagogickú fakultu v Banskej Bystrici aprobáciu slovenský jazyk - história. Pracoval som v Múzeu SNP, ako živnostník, na Ministerstve kultúry SR a teraz ako GR Múzea SNP. Ako historik sa venujem 2. svetovej vojne. Rozhodol som sa kandidovať na post predsedu Banskobystrického samosprávneho kraja.