Recenzia: Rick a Morty

Každému seriálu raz dôjde šťava. Stalo sa to South Parku, Simpsonovcom aj Futurame (Family Guy nespomínam, ten šťavu nikdy nemal). Seriálové vákuum, ktoré vzniklo v tomto žánri pár rokov dozadu, dlho nikto nevyplnil. Skalopevní fanúšikovia si tak museli dokola púšťať staré časti zabehnutých seriálov. V roku 2013 ale začal vysielať nový kreslený seriál, Rick a Morty. A ten nielenže vákuum vyplnil, ale posunul latku kvality seriálov výrazne vyššie. Prvé časti som si ešte zvykal na nový formát (grgajúce a zajakávajúce hlavné postavy zatiaľ v žiadnom seriáli neboli), seriál ale za to zvykanie rozhodne stojí.

Rick a Morty zjavne čerpá z trilógie Späť do budúcnosti. Starý supergeniálny dedo Rick cestuje naprieč vesmírom pomocou portálovej pištole a nosí so sebou svojho prostého vnuka Mortyho. Morty dedovi Rickovi pomáha pašovať semená veľkosti pomaranča v zadku, vyrovnáva svojou blbosťou Rickove geniálne mozgové  vlny tak, aby geniálneho Ricka nechytila galaktická polícia, ale hlavne dáva možnosť Rickovi, aby  divákovi všetko vysvetľoval. Šialený seriál dopĺňa Rickova rodina – Mortyho pubertálna sestra, jeho priveľmi na Ricka – otca naviazaná mama Beth a otec – hotentot Jerry.

Seriál je prešpikovaný sarkastickým, ostrým a niekedy až mimoriadne čiernym humorom. V jednej časti tak napríklad Rick v podstate zničí celú Zem a ľudí na nej, aby celú situáciu následne vyriešil tak, že v inej dimenzii zakope svoju vlastnú mŕtvolu (pre pochopenie si pozrite časť „Rick potion“). Celým seriálom sú pretkané existenčné otázky, pravidelná odpoveď na ne je cynický nihilizmus. Aký význam má náš život, ak má vesmír nekonečné variácie? Podľa Ricka žiadny, preto pije o život.

Seriál medzičasom vstúpil skvelým prvým dielom do tretej série. Rick z „našej“ dimenzie C137 sa pokúsi o útek z intergalaktického väzenia. Či sa mu to podarí, zistíte sami. Seriál vysiela Netflix (a dá sa zohnať aj inde), zatiaľ iba v originálnej angličtine. Rozhodne odporučujem!

Mimochodom, zaujíma Vás, ako sa vyrábajú plumbusy?