Denník N

Keď sa nezľakneme, zvíťazíme

V posledných dňoch sa množia otázky o spájaní sa kandidátov na župana v našom kraji. Túto otázku otvoril aj Michal Havran v nedávnej zaujímavej debate v Bábkovom divadle v Banskej Bystrici, spoločnej s Martinom Klusom a Stanom Mičevom. Deň po debate nás (a zároveň médiá) pán Mičev oboslal s iniciatívou memoranda o budúcej vzájomnej podpore, ktoré by podľa jeho predstavy mali podpísať všetci dosiaľ známi kandidáti.

Aký je môj pohľad na túto tému?

Predovšetkým: celý svoj život žijem poctivo, čestne a zodpovedne. Kto ma pozná osobne, vie, aký veľký záväzok pre mňa znamená moje slovo. A ja dávam svoje slovo: tak ako celý môj život, rovnako poctivo, čestne a zodpovedne budem viesť aj svoju kampaň. A rovnako poctivo, čestne a zodpovedne sa vždy budem rozhodovať v prospech najlepšieho záujmu nášho kraja.

Samozrejme, veľmi dobre si uvedomujem, že na konci dňa zvíťazí len ten z nás, kto získa podporu väčšiny voličov v našom kraji. Uvedomujem si však aj niečo iné: súčasný župan ešte ani neohlásil svoju kandidatúru a už sa rieši, kto-kedy-ako-koho podporí. To si naozaj necháme nahnať taký strach? Naozaj si tak málo veríme? Naozaj už vopred rezignujeme na samotnú podstatu demokracie – na súťaž ideí a ich nositeľov? A naozaj tak málo veríme ľuďom v našom kraji?

Ja odmietam predbiehať udalosti a preskakovať túto dôležitú časť kampane – možno tú najdôležitejšiu. Ľudia, ktorí nie sú spokojní so stavom nášho kraja, od nás dnes nečakajú gestá na papieri. Naopak, práve teraz je čas na férovú súťaž programov, kandidátov a ich tímov. Kedy, ak nie teraz chceme vzbudiť záujem občanov? Kedy, ak nie teraz ich chceme pozitívne motivovať? Kedy, ak nie teraz môžeme vrátiť zmysel slušnosti, poctivosti a zodpovednosti?

Ja chcem, aby tieto voľby boli predovšetkým o tom, ako zveľadiť náš kraj a priniesť lepší život jeho obyvateľom. Za seba dávam voličom verejne svoje slovo, že urobím všetko, čo je v mojich silách pre víťazstvo najlepšieho programu a najlepšieho demokratického kandidáta.

Máme silný program, máme silný tím a keď sa nezľakneme, zvíťazíme.

 

Viac o mojich aktivitách sa dozviete na facebook.com/lunter2017.

 

Teraz najčítanejšie

Ján Lunter

Všetko, na čom mi v živote záleží, je spojené s naším krajom. Tu som sa narodil, tu sme vychovali našich 6 detí. Tu som, krok za krokom, poctivou a svedomitou prácou vybudoval úspešnú firmu. Deti mali možnosť spoznať svet, šťastlivo sa vrátili domov a ja som im odovzdal svoje dielo. Myslím, že by som si s pokojným svedomím mohol užívať dobrý pocit a chovať moje včely. Lenže ja sa nedokážem nečinne prizerať, kam sa veci u nás uberajú. Najprv sme tu mali štandardných politikov: boli však častejšie v Bratislave a Bruseli, než tu doma. Potom to nespokojní voliči skúsili inak, ale ukázalo sa, že sa vlastne nezmenilo nič. Tak ako predtým aj dnes mladí hromadne odchádzajú a hľadajú svoju budúcnosť inde. Chýba tu dobrý plán na zveľadenie nášho kraja a čo je horšie, ľudia už strácajú nádej, že by to raz šlo aj inak a lepšie. Rozhodol som sa kandidovať na župana, pretože to chcem zmeniť. Viem, čo všetko sa dá dosiahnuť poctivou a svedomitou prácou, viem, aké dôležité je, aby bola rodina pokope. Všetko, čo ma život naučil, a všetko, čo viem, ponúkam do služby vám, moji rodáci. Som hrdý na svoju rodinu, som hrdý na našu firmu - a chcem byť spoločne s vami a právom hrdý aj na náš kraj.