Denník N

Ako sa naháňa sledovanosť na Markíze.

O tom, ako sa Markíza okamžite chopila príležitosti namotať diváka na nedávnu kauzu okolo hokejovej reprezentácie. Len zopár stručných poznámok k nedávnej diskusnej relácii Kríza v slovenskom hokeji. O tom, ako sa za 25 minút opäť nič nedozvedieť.

1. Markíza sa chopila super príležitosti usadiť Kohúta a Cígera za jeden stôl, aby si pred verejnosťou vyrozprávali určité veci. Predbehla tým inú televíziu, ktorá by o podobný „duel“ mohla javiť záujem. Nápad pritom prišiel priamo z Cígerovej hlavy. Ten sa po prílete z Kolína vyjadril, že by bolo dobré spraviť podobnú reláciu a že v nej sa ku všetkému vyjadrí.

 

2. Skvelý a stále veľmi lacný (najmä) facebook marketing okolo témy, ktorá veľmi rezonuje v spoločnosti. Zaujímajú sa o ňu nielen hokejoví fanúšikovia, ale aj verejnosť, ktorá si k hokeju „pričuchne“ len počas MS.

 

3. Čakali ste konštruktívnu diskusiu, v ktorej páni rozoberú všetky spomínané veci, na ktoré sa upozorňovalo celé tie týždne? Ja som čakal. A dočkal som sa len 25-minútovej diskusie (+ 5 minútová reklama) k tak zložitej a rozsiahlej téme akou sú momentálne problémy v SVK hokeji.

 

4. Tak skúsený redaktor a predsa tak málo priestoru na mnohé problémy, na ktoré upozorňujú obaja hostia – maximálne POVRCHNÉ SPRACOVANIE. Pichlo sa do každého problému, no nevytiahlo sa z hostí takmer NIČ! Hlasovanie fanúšikov na Facebooku dalo za pravdu Cígerovi. Aj toto sa mi javí ako povrchné zhodnotenie toho, čo sme ako diváci mali možnosť v televízii vidieť.
VÝSLEDOK?

Nahodiť sledovanosť v primetime a trošku navnadiť divákov pred ďalšou epizódou nikdy nekončiacej CHART SHOW, v ktorej opäť čakáme príchod Sajfu a Veroniky či Adelinho nastávajúceho. Predpokladajme, že budú objavovať čaro hitov, ktoré sa hrávajú v dedinských rozhlasoch.

 

ZÁVEROM

Ako Kohút, tak aj Cíger nemali dostatok priestoru, aby sa detailne vyjadrili ku všetkým veciam. Ak aj zachádzali do hĺbky problému (najmä Kohút), redaktor ho stopol a posunul diskusiu ďalej (čas sa totiž rýchlo krátil). Vložená reklama nemohla nikoho prekvapiť pri komerčnej televízii, no vzhľadom na taký obmedzený čas pre túto tému si ju mohli odpustiť. Hlasovanie divákov je vždy správnym krokom. No z tak krátkej a neustále prerušovanej diskusie som sa ako pozorný divák nemohol dozvedieť nič podstatné. Preto neviem doteraz objektívne zhodnotiť, kto ma svojimi argumentami presvedčil. Zamrzel aj Cígerov pokoj. Na to, ako sa pripravoval „vytmaviť“ to Kohútovi, bol pred kamerami až moc krotký. Čo zanechalo opäť dojem, že Cíger reaguje hlavne emotívne. Tento fakt podporili jeho ďalšie vyjadrenia v médiách, kde odkazuje, aké prieky bude robiť. Kohút to síce hral na cestu zmieru, no hovoriť o nedodržanom dress code tiež nevysvetľuje organizačné problémy okolo výstroje a komfortu hráčov.

Osobne by som uvítal takúto reláciu ešte raz. Takáto téma si zaslúži oveľa väčší priestor. Napriek tomu, že je to nejaký čas, v médiách sa neustále objavujú nové vyjadrenia pána Cígera či hráčov z NHL. Pre novinárov a verejnosť je táto téma stále veľkým lákadlom. Otázka je, či by to ešte zaujímalo toľko ľudí, čo pred nedávnom na Markíze, keď bola téma najčerstvejšia.

Teraz najčítanejšie